אז איך תמיד יהיה לך על מה לכתוב? 
קבלי כמה דרכים יצירתיות…

את כבר כמה שנים בשטח וכבר כתבת הכל
ואת בטח כבר יודעת שסטוריטלינג ויצירת תוכן הם סופר חשובים
לקידום העסק שלך. מעבר לכך שיש להם טעמים טכניים מאוד חשובים,
התוכן מסייע לנו לקדם את האתר במנועי החיפוש ולקבל קידום מד״ר גוגל :))
כתיבת התוכן היא לא רק עבור הרובוטים של גוגל, אלא גם ובסופו של דבר,
בעיקר עבור הגולשים שלנו שיהפכו בעתיד להיות הלקוחות שלנו.
וכן, את כבר יודעת כמה חשוב ליצור תוכן מעניין שבסופו של דבר-
ימשוך אותם ויסייע לך להפוך גולשים ללקוחות. אבל מה עוד אפשר לכתוב
אחרי שנה או שנתיים שנראה לך שכבר כתבת על הכל?
אז הינה כמה דרכים ליצירת תוכן, ובעיקר לרגעים שבהם מרגיש לך
כאילו ״איבדת את המוזה״. 

הסיפור האישי שלך – הרי תמיד יהיה לך על מה לכתוב?!

בדיוק כמוך, גם העסק שלך אינו עומד במקום, הוא תמיד מתפתח,
פוגש לקוחות חדשים, מציג מוצרים חדשים מגיע לשווקים חדשים וכו‘.
מנסיון, הסיפור האישי שלך בהחלט מעניין, את מי??? תתפלאי אבל בערך-
את כל מי שעוקב אחרייך ברשת!!! אז אל תתביישי לכתוב עליו בבלוג שלך.

נניח שיש לך עיצוב או איזה קונספט חדש דנדש ובדיוק היום הגיעו הדוגמאות
הראשונות מהיצרנים בסין, ספרי על זה לעוקבים שלך, תני להם להתרגש ביחד איתך,
ואל תשכחי גם להוסיף כמה תמונות בצבע, עופי על זה וכולם יעופו ביחד איתך!

ומה לגבי שאלות נפוצות של לקוחות? הרי לקוחות פונים אליך כל הזמן
עם שאלות אישיות או בקשות כאלו ואחרות ואת נותנת להם מענה.
היי קשובה לשאלות של הלקוחות, תחשבי כיצד שאלה של לקוח אחד
יכולה לעניין את כולם. הרבה פעמים הלקוח מברר פרטים על מוצר מסויים,
או שאלה שהוא לא מצא לה תשובה באתר שלך, או שיש תשובה על כך
אבל היא לא מספיק ברורה, מודגשת ועוד, קיצר הבנת…
זה כבר סוגר לך את הנושא הבא שאת הולכת לכתוב עליו!

ומה אם לא תמיד יהיה לך על מה לכתוב? דברי על זה!

ספרי על זה, שתפי את זה, עופי על עצמך עם סרטוני ווידאו, יוטיוב, לייבים, יו ניים איט.
יצירת תוכן מעניין אינה מוגבלת רק לכתיבה, את יכולה להשתמש בפייסבוק
או בכל פלטפורמה אחרת בשביל לשתף סרטונים שלך, זה תוכן לכל דבר!
תוכן שיכול לגעת, להעניק ערך ובכלל, אם באתר שלך יש הסבר על מוצר מסויים,
למה שלא תיתני גם הסבר בווידאו?

וחוץ מזה, תחשבי על השירות הנפלא שאת מעניקה לכל ההיפרים
ולכל מי שלא אוהב לשבת ולקרוא מגילות אסתר?!
ואל תשכחי שבווידאו יש טאצ׳ אישי שיוצר חיבור, אנרגיה
ֿתקראי לזה איך שבא לך, אבל זה כל הקסם – קבלי השראה.

מה עם פינטרסט? פינטרסט יכול לסייע מאוד בשיווק ויראלי.
אולי את לא רואה בפינטרסט פלטפורמה שיווקית או פלטפורמה לשיתוף תוכן,
אבל, שימוש בפינטרסט מאפשר לך גם לשלב תכנים אחרים, שאינם שלך
ובשיתוף הזה, תפיקי תועלת. איך? ”לנעוץ“ פרסומי פינטרסט שיכולים להיות משלימים
למוצר שלך או להתאים ללייפסטייל של הלקוחות שלך.
נניח שאת מוכרת ביגוד סקי, את יכולה לשתף תכנים הקשורים לתחום
כמו אתרי סקי בעולם, ציוד סקי וכו‘. 

מה לגבי שאלות מקבוצות בפייסבוק? בפייסבוק יש מלא, מלא קבוצות
העוסקות בנושאים שונים, ואם את שואלת אותי, את יכולה למצוא שם קבוצות
על כל נושא שבעולם ובטוח שתמצאי שם קבוצות בנישה שלך או לפחות קרובות
לתחום העיסוק שלך. בקבוצות מתקיימים דיונים שונים וגולשים שואלים שאלות…
אם את עוסקת בעיצוב פנים למשל, תוכלי למצוא הרבה קבוצות של אנשים
שמתעניינים ושואלים שאלות לגבי עיצוב בבית או שימוש במוצרים מתחום העיצוב
וכו‘, קיצר הבנת. יש שאלות שמעניינות את הגולשים והן מעוררות דיון, ואת תמיד
יכולה למנף את זה, להיראות סופר מקצועית לענות לאנשים, להפנות אותם
לפוסט באתר שלך שמדבר בדיוק על זה ועל הדרך, גם לקבל לייקים
וגם לזכות ביחסי ציבור. 

קבלי קוריוז על איך תמיד יהיה לך על מה לכתוב :)

CASE STUDY – עוד דרך מצוינת להעניק תוכן מעניין וסופר איכותי לקהילה שלך.
הרי בתכל׳ס, אם את רוצה לעזור לאנשים, את צריכה למצוא את הדרך ״לגעת״,
לענות על צורך, ואם את רוצה ליצור חיבור, תסכימי איתי שאין כמו סיפור אמתי
של לקוח, שמספר על הבעיות איתן הוא התמודד וכיצד המוצר או השירות שלך
עזרו לו לפתור/ להתגבר על בעיה מסוימת. כך ניתן להמחיש ללקוחות
הפוטנציאליים מהו הערך שיש למוצר שלך ובעיקר איך את יכולה לעזור להם באמת!

וכמובן אלו רק כמה כיוונים לכתיבה, במידת הצורך תוכלי תמיד להיעזר
גם בשירותי כתיבה מקצועיים, לקבל השראה מאתרים אחרים ועוד.

מיותר לציין – שימי לב שאינך מעתיקה תוכן מאחרים!
כי מעבר לכך שמנועי החיפוש (הרובוטים של ד״ר גוגל) יודעים לזהות העתקות
וזה פוגע משמעותית בדירוג האתר שלא לומר מעיף אותך ממנועי החיפוש,
זה בעיקר פוגע בך כי בינינו, אי אפשר לזייף אותנטיות וכל ניסיון להעתיק נידון לכישלון.

ואם את רוצה עוד כלים – לחצי כאן

אז תעשי, חיים ?

שלך,

טל שפיר