מעדיפה לקרוא? הנה התמלול של הסרטון:

איך לעשות תכנון שנתי מנצח לשנה שלמה!
איזה כיף מרגש בטירוף!
אז אני לא יודעת מה איתך, אני סופר מתרגשת תמיד תמיד תמיד משנה חדשה,
זה מפעיל לי את הצקרות של דמיון, ושל האופטימיות.
וגם לא משנה שלפעמים השנים האחרונות היו קצת…
אתן יודעות, קורונה, מלחמה וכאלה ועוד כל מיני עניינים.
ועדיין השנה החדשה זה זמן כזה שאותי אישית נורא מרגש וממלא בהשראה,
ואני מקווה שגם את.

אז בואי נדבר על איך אנחנו הולכות לעשות תכנית שנתית,
כדי שהעסק שלך יהיה מסודר, מתוקתק, ייתן לך הרבה שקט ורוגע,
ובעיקר שתתחילי לסמוך על עצמך שאת יכולה לעשות את זה – את יכולה לעשות את זה!

הסרטון הזה מוגש לך בחסות מועדון עצמאיות עושות חיים בעסק,
המועדון לעסקים הדיגיטלי הנשי הראשון, ייחודי מסוגו,
שבכל חודש אנחנו מתמקדות בנושא אחר בעסק –
באינסטגרם, בשיווק בוואטסאפ, בשיווק בכלל דיגיטלי, בפייסבוק,
מלא מלא מלא דברים חשובים לעסק.

כל חודש משהו אחד ספציפי שבו אנחנו מעמיקות ונותנות בראש,
בפחות משעה השקעה בשבוע ובמחיר שווה לכל עסק!

והחודש אנחנו מתעסקות בתכנון שנתי ואיך להכין תוכנית שנתית באמת מנצנצת, מדהימה, מרגשת, כיפית,
כזאת שתשאיר לנו את האנרגיה שלנו גבוהה.
וזה איזשהו סרטון בונוס שאני רוצה לתת לך,
איך אנחנו עושות את זה, איך אנחנו ניגשות לזה בכלל.
כי הרבה פעמים זה מציף, זה כאילו וואו! מאיפה אני מתחילה בכלל,
מה חודש? אני לא יודעת מה אני אעשה מחר, כזה…

אז בואי נראה קודם כל כוכבית לגבי זה,
באמת יש לנו תקופה, אני מכירה…
שמעתי פעם על קללה כזאת סינית שאומרת – שיהיו לך חיים מעניינים…
ובאמת החיים של כולנו מעניינים מאוד בתקופה האחרונה,
עם הקורונה ועוד קצת קורונה, ואז עוד קצת קורונה,
ומבצע צבאי ועוד קצת קורונה.

ובאמת קשה לייצר יציבות וקשה לנו לפעמים באמת להגיד איפה נהיה בעוד שנה,
וזה מובן וזה ברור.
ועדיין תוכנית שנתית היא משהו שנותן לנו ביטחון,
היא משהו שמסביר לנו לאן אנחנו מנתבות את העסק שלנו.
ולכן מה שכדאי לעשות כרגע במצב הנוכחי לפחות,
זה להכין תוכנית רבעונית, שלושה חודשים קדימה.
זהו, זה מספיק זמן כדי לעשות את זה.
וברור שאנחנו נכניס לתוכה דברים ואלמנטים שמאפשרים לנו לפעול גם בתקופה לא צפויה.
זאת אומרת גם אם יש סגר וגם אם יש, לא יודעת…
כולם להגיד חמסה חמסה, חמסה חמסה…
כל מיני עניינים שיעזרו לנו להתגבר על זה אז…
לא, הפוך, כל מיני עניינים לא נעימים,
שאנחנו בתכנית השנתית נכין דברים שיעזרו לנו להתגבר על זה, דברים כן נעימים.

אז להכין את זה, להיות מוכנה לכל תרחיש שיכול להיות,
ולראות איך העסק נותן מענה לכל תרחיש שיכול להיות.
כי זה חשוב חשוב חשוב שנוכל לעבוד בכל מצב, בכל זמן לשרת את הלקוחות שלנו.

ויחד עם זאת נעשה את זה לרבעון כי רבעון זה מצד אחד מספיק זמן,
שמאפשר לנו  להוציא דברים מן הכוח אל הפועל.
ומצד שני זה מספיק קצר.
ואז מקסימום מה שאנחנו הולכות לעשות זה לשכפל אותו.

אז קודם – כל יומן חדש קחי לך,
או משהו כזה שמרגש אותך.
ותסתכלי, קודם כל תכניסי את כל התאריכים האישיים –
ימי הולדת, חופשים, מתי יש חגים, מתי יש…
כל מיני ימי נישואים, ימי זה…
אגב, טיפ קטן לגבי ימי נישואים תעשו שנה שנה שנה אחת את מכינה, שנה אחת הוא מכין,
וככה אין ריבים ועניינים למה לא הכנת, למה לא…שכחת, עשית שכחת עשית וזה…
לא, שנה עליך, שני עליי –  ואז זה פותר מלא מלא בעיות. אז תנסו גם את זה.

ובאמת להכניס קודם כל את כל האירועים האישיים,
כי אנחנו לא נרצה למשל שאם יש לנו השקה גדולה של מוצר שנרצה לעשות
שהיא תהיה בתקופה שאנחנו מאוד מאוד לחוצות ועמוסות בדברים אישיים שלנו –
מסיבות סיום, מסיבת זה, מסיבת… כזה…
שיהיה לנו את הנונשלנטיות, את הנינוחות לעשות את זה.

אז דבר נוסף שאנחנו נרצה לעשות זה כמובן להכניס ארועים בעסק:
מתי צריך לשלם מיסים, מתי צריך להגיש דוח שנתי, מתי צריך…
תחילת שנה, סוף שנה, אמצע שנה,
כל מיני מבצעים שאנחנו נרצה לעשות,
אם יש לך מוצרים חדשים שאת רוצה להכניס.
כל הדברים האלה נסתכל מתי זה מתאים לקהל שלנו מה מעניין אותו, מה קורה איתו בכל עונה,
מה קורה איתו בכל מצב, מה השאלות שמתעוררות בו, מה הנושאים שמעניינים אותו?

את כל הדברים האלה את יכולה להתחיל להכניס פחות או יותר, בגדול,
עוד לא לפרוט את זה לפרטים אבל בגדול,
מה מעניין את הלקוחות שלך בתחילת שנה בסוף שנה, בפסח, בחורף, בקיץ, בחגים.
מה מעניין אותם, מה עובר עליהם.

אני מניחה שאם יש לך קצת קילומטרז' עסקי אז את כבר יודעת לענות על זה,
ויודעת לצפות את השאלות.

ואז להתחיל להכניס איזה שהיא שיטתיות.
זאת אומרת אם למשל יש לך סדנה שאת מריצה כל כמה זמן, כל כמה זמן את פותחת אותה?
ואז לפי זה את יודעת כבר להתחיל לסדר שאם נגיד את פותחת סדנה
ואת תרצי לפני זה לעשות 2-3 וובינרים כדי למלא אותה.
אז את כבר יודעת פחות או יותר להכין את זה, מה הם הנושאים.

עכשיו, את לא צריכה לשבור את הראש יותר מדי כי ברגע שיש לך את זה,
אז שנה הבאה את יכולה כבר לשכפל את זה –  איזה גאוני!
את לא צריכה לעבוד כל כך קשה, זהו! כבר יש לך את זה!

אם את רוצה לעשות איזשהם אתגרים למשל אתגר בוואטסאפ או אתגר בפייסבוק,
גם את זה להכניס, מתי את עושה את זה.

אם את רוצה להעביר הרצאה, אם את פותחת קורס דיגיטלי
מתי, מתי את רוצה שהדבר הזה יקרה?

תסתכלי על השנה ברבעון – זאת אומרת בשלושה חודשים קדימה,
כמה זמן שאת יכולה, משהו שיהיה ריאלי, שיסתדר לך עם החיים,
שלא עכשיו תצטרכי, לא יודעת, למכור את הילדים לישמעאלים כדי להספיק לעשות את זה…
משהו שמסתדר עם החיים שלך שאת רוצה לעצמך, שהעסק יתאים אלייך ולא את לעסק,
ויסתדר עם כל מה שמסביב, להכניס את הדברים האלה.

ופה הרבה פעמים יש את ה-"כן, אבל…"  
כן, אבל אני אכניס את זה ו… וזה לא באמת יתמלא, זה לא באמת יקרה, זה לא באמת…
בשביל מה? כאילו מה? מין ייאוש כזה שנכנס.
ואני רוצה לחזק את ידייך באמת באמת ולהגיד לך שזה לא הזמן, זה לא הזמן לפחד מזה,
זה לא הזמן לחשוש מזה.
אז מה, אז תבוא מישהי אחת  אז תבוא שתי מישהי'יות…  אז מה?
כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו!
ועם הזמן ועם הקילומטרז' אנחנו לומדות איך לעשות את זה נכון,
ולומדות איך להביא עוד קהל שיבוא לשם לא לדאוג מזה,
לא להתחיל את השנה בייאוש ובחששות איך אני אעשה את זה?
לא, תבואי חזק, תבואי עם מי שאת, תבואי עם המתנה שלך לעולם הזה.

ולחשוב על איזה אנשים את הולכת לעזור להם ואיזה אנשים מדהימים,
זה מה שחשוב עכשיו – אז בלי הפרעת אישיות פולנית שלכולנו יש אותה,
לא לדאוג כרגע מהשיווק, להתחיל להכניס, באמת לשבץ איך היית רוצה ששנה כזאת תראה,
מה היית רוצה שיקרה בעסק שלך, מה ריאלי ומסתדר אבל מרגש ומלהיב!
ואז להתחיל לשבץ גם את זה.
זאת אומרת את המוצרים שלך, את הדברים שלך שאת רוצה להתחיל למכור.

שימי לב, עוד אל תיכנסי לפה אני אכניס פוסט כזה ביום חמישי ברבע לשלוש ב-9  באוגוסט…
לא, אלא להתחיל לבנות את זה בגדול, להסתכל על זה ככה ממעוף הציפור מה את רוצה שיהיה בעצם.
אחר כך, בתוכנית השיווקית, אז את בונה את התכנים, אבל פה זה רק בגדול,
כל מיני מאורעות – מתי תעשי מבצעים, אם בכלל מתי תעשי ממומן, אם בכלל,
מתי תעשי את הבוסטים הגדולים האלה,
מתי את רוצה לפתוח קורסים שלך?
את כל הדברים האלה להכניס.

אז יש לנו את האישי שהכנסנו, יש לנו את המטרות היותר עסקיות, הגדולות,
ועוד דבר שאני ממליצה לך לעשות זה להתחיל להכין תקציב לעסק תקציב לשיווק,
תקציב לפרילנסרים שלך – אם את מעסיקה,
תקציב בכלל שלוקח לך כמה תצטרכי, איפה ומתי.
במקום להתסכל על זה כתקציב אחד גדול לכל השנה, להסתכל פחות או יותר מה את רוצה בכל חודש להקדיש.
אם יש לך חודש שאת תתני יותר בממומן, אז כמה?
אם יש חודש שתרצי יותר בפלטפורמות אחרות, אז כמה?

ולהחליט על… כן מבחינה שיווקית להחליט על שלוש פלטפורמות שבן את מתמקדת ומשווקת השנה
אחת מהן – אופליין, זאת אומרת שאשכרה רואים אנשים פנים אל פנים,
ושתיים מהן דיגיטליות, לפחות שתיים, אם לא שלוש!
זאת אומרת זה יכול להיות נטוורקטינג נגיד  יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם זהו, לא צריך יותר, סה פיני… אוקיי?

אז להתחיל לעשות את זה, זאת אומרת כל חודש את כותבת את הנושא,
הנושא המרכזי שמעניין את הלקוחות שלך – לו את נותנת מענה בצורת מוצר או שירות,
וכן נותנת פחות או יותר מה היית רוצה לדחוף מה היית רוצה לקדם, מה היית רוצה…
לדחוף זה לא מילה טובה…  מה היית רוצה להציע בצורה מנצנצת ללקוחות שלך,
ומשם, אחר כך, אחרי שעשית את כל זה וראית שזה משתלב לך עם החיים שלך,
ועם החופשים שאת רוצה, חו"ל'ים וכאלה,
אז נתחיל לעבור על התכנית השיווקית!

אבל זה כבר נושא לסרטון אחר…

אם זה מעניין אותך את מוזמנת להצטרף אלינו
לתוכנית עצמאיות עושות חיים בעסק (:

מועדון העסקים הדיגיטלי – כל הפרטים כאן!

תעשי, חיים (:
שלך,
טל שפיר