איך הגדלתי את רשימת התפוצה שלי במאות

אחוזים ואיך תוכלי לעשות את זה גם את?

כולם יורדים עליה, חושבים שהיא יושבת לבד בחושך,  שזה כבר לא מה שהיה פעם… ומחקרים הראו שאין ספק שפותחים אותה פחות ופחות.
ועדיין. עד שיוכח אחרת, רשימת תפוצה זהו אחד מהכלים החשובים ביותר בעסק.

משתפת אותך ב-9 תובנות מהנסיון שלי בהגדלת רשימת התפוצה במאות אחוזים.
תראי למה מזה את מתחברת והיית רוצה לקחת אליך לעסק שלך
גם אם אין לך רשימת תפוצה בכלל, גם אם יש לך רשימה של שם אחד..
עכשיו זה זמן מצויין להתחיל :)

1. תחליטי

כמו כל דבר בעסק שחשוב לך להתמיד בו,זה תלוי קודם כל במידת המחויבות והרצון שלך.

א.להחליט ברמת הזמן-

הרבה פעמים כשמתאמנת באה ואומרת "אה… ניסיתי את זה כבר, זה לא עובד.." בבירור קצת יותר מעמיק, מתברר שהיא ניסתה פעם אחת. אני לא יודעת מה איתך, אבל אני לא מקבלת יותר מדי תוצאות מדברים שאני עושה פעם אחת. תוצאות מגיעות מהתמדה. אז בחרי פרק זמן. חצי שנה? שנה? ותתמידי בהחלטה שלך לכתוב לקהל שלך. בכל פרק הזמן הזה "בלי
חרטות". אל תפסיקי, אל תדלגי, אל תחמיצי. תתמידי בהחלטה שלך לכתוב.

ב.להחליט ברמת התדירות-
כל כמה זמן את מתכוונת לכתוב? מה ריאלי מבחינת הלו"ז שלך? פעם בשבוע? פעם בחודש? רוצה לכתוב מראש לכמה חודשים? רוצה ברגע האחרון בכל פעם? מה שזה לא יהיה שעובד לך, תכניסי את זה למשימות השותפות ביומן.

ג.להחליט על תשלום-

לפעמים עד שזה לא כואב בכיס זה פשוט לא כואב.. אז יכול להיות שאם תשלמי לפלטפורמה של שליחת המיילים מראש לשנה, הממממ… פשוט תתחילי לכתוב.

ד.להחליט על תכנים-

לחודשים הקרובים לפי אירועים רלוונטיים בעסק שלך וביקום כולו. סביב התכנים האלה, תבני חומר איכותי ומגניב שרלוונטי לקהל שלך, כדי להגדיל את רשימת התפוצה שלך. למשל, אם את יועצת שינה, תוכלי להכין קמפיין של חזרה לשיגרה בסוף
אוגוסט לקראת החזרה למסגרות בספטמבר.

2.  דברי ברור

א'. מי את? –

ברמה הכי בסיסית, ללקוח שלך צריך להיות ברור מי את, מה הנושאים שבהם את מומחית ולמה את מדברת על מה שאת מדברת. (תרגיל זריז בנושא- קחי 5 ילדים בסביבתך בני 7 וספרי להם מה את עושה. עד שהם לא ידעו להסביר את זה, המסרים שלך כנראה לא מספיק ברורים…).

ב'. היי עקבית במסרים שלך –

נכון, למדת הרבה, את יודעת המון ויש לך יכולת לגוון בעשייה שלך. אבל עם הזמן והנסיון, תגלי שיש לך דעות מוצקות וברורות לגבי נושאים מעולם התוכן של המקצוע שלך. תגלי שיש לך שפה משלך. שיש לך "עמוד שידרה" של אני מאמין מאוד מוצק. העבירי את המסרים שלך בעקביות שוב ושוב. חזרי עליהם בפלטפורמות שונות. זה ימגנט אליך את הלקוחות הנכונים לך. ובכלל, ככל שתתמידי בכתיבה, תשתפרי בלבטא את העצמי המקצועי שלך.

3. דברי את מי שאת באמת

נועזת, חצופה ומצחיקה? תהיי נועזת, חצופה, מצחיקה… מופנמת ועדינה? תהיי מופנמת ועדינה. תהיי את! יש רשימות תפוצה שנראות אותו הדבר, נשמעות אותו הדבר. אל תפחדי להשמיע את הקול האמיתי שלך, את הדעה המוצקה שלך לכאן או לכאן. יש המון בעלות מקצוע מתחומך, אבל אין אף אחת כמוך. השמעת הקול האותנטי שלך לאורך זמן היא זו שתגרום לקהל שלך תחושה שהן באמת לומדות להכיר אותך (וזה באמת נכון!), להתחבר אליך ובסופו של דבר גם לקנות ממך. שיטה טובה לעשות את זה (אני לא אגלה אם את לא תגלי), זה לתלות מראה קטנה על המחשב שלך ופשוט לדבר את מה שיש לך להגיד. קשר העין, ההבעות הדיבור הטבעי, החיוך, יעברו אל הדף. מובטח (מרגישה שאני מחייכת עכשיו?).

4. דברי את מי שהלקוחות שלך באמת

חשוב להפגיז בתכנים שרלוונטיים ללקוחות שלך. לשם כך כדאי להבין היטב מיהם הלקוחות שלך בעצם. מבטיחה שאז התכנים פשוט נשפכים בקלות ומהלב. דרך טובה לעשות את זה, זה ממש לדמיין בפנייך את הלקוח או הלקוחה שלך. מה הם אוהבים? מה מציק להם? עם מה הם מתמודדים? מה הם צריכים? מה הכיף שלהם? לדמיין לקוח/ה ספציפי/ת שלך בעבר או בהווה ופשוט לכתוב ל ועוד יותר טוב אליו (ולהקליט.. ואז לתמלל).

5. הירשמי לרשימות תפוצה של אחרים

לכל אחד יש מתנה לתת לעולם. יש הרבה מה ללמוד מהאנשים הטובים שם בחוץ (לא רק מתחומך, אגב). בניוזלטר ששולח חומר חינמי, שכר הלימוד היחיד שאת משלמת הוא זמן. אולי חלק מהדברים תרצי לאמץ, מחלק מהדברים תקבלי חום ותדעי מה ממש לא היית רוצה לעשות, אבל חשוב להישאר עם אצבע על הדופק.

6. אל תירתעי מלפרסם את רשימת התפוצה שלך במקומות הרלוונטיים

בקבוצות פייסבוק, בעמוד הפייסבוק שלך, באתר, בשיתופי פעולה. אבל, באלגנטיות וב- WIN WIN.. באמצעות מוצר חינמי, באמצעות למשל תכנים מדליקים.

7. בססי את הרשימה שלך על נתינה

תני באמת. מהבפנוכו שלך. תני מהשפע שיש לך לתת, מהידע, מהערך, מהטיפים, מהרגש, מהנסיון. אל תפחדי שאם תתני בחינם אז "לא תהיה סיבה לבוא אלי בתשלום". בדיוק ההיפך! האם יצא לך כבר לרכוש בעבר ממישהו שהיית ברשימת התפוצה שלו וקיבלת ממנו קודם לכן תכנים חינמיים? עבור רוב האנשים התשובה היא "כן".

8. אל תפחדי מהסרות מהרשימה

כל עוד היחס הוא שיש יותר נרשמים ממסירים, אין מה להתרגש. תשמחי שהלקוחות שלך הם אנשים מתפתחים שמתאימים להם דברים שונים בזמנים שונים. זה לא מעידשום דבר רע עליך (אלא אם כן המיילים באמת כתובים לא טוב או שאין בהם מספיק ערך, זה כבר סיפור אחר). ההיפך! אני מאמינה שאם יש הסרות מדי פעם, זה אומר שהבעת את מי שאת באמת, שהאני האותנטי המקצועי שלך יוצא החוצה. ואז, מטבע הדברים- יתחברו אליך יותר או פחות. אז כל הכבוד לך! תמשיכי לבטא את מי שאת. זה רק אומר שאלה לא הלקוחות המתאימים לך בזמן הזה. והלקוחות המדוייקים לך ימשיכו איתך.
 אימון עסקי טל שפיר

9.את לא יכולה לדעת לאיזה לב תגיעי

זה מרגיש לפעמים שאת מדברת לעצמך ושאין מישהו שם מעבר בצד השני. זה מרגיש בודד ו"למה אני עושה את זה". לפעמים יש מכתבים שתשלחי ותקבלי המון תגובות מרגשות, מצחיקות ואפילו סתם יחס :) ולפעמים.. פחות… אבל אחרי שהיתה לי תקופה כזו שהרגשתי שאני מדברת לעצמי שלחתי יום אחד מייל עם שגיאה בטעות. היתה שם תמונה שהפכה את כל המכתב לבלתי קריא. כמות התגובות, מכתבי החזרה והנשים שאשכרה טרחו לעצור רגע משגרת יומן המטורף ולכתוב לי כדי שאתקן את הטעות היתה פשוט מדהימה ומחממת את הלב. אז את אף פעם לא יכולה לדעת לאיזה לב את מגיעה… תתמידי!
זה הזמן לעשות את הצעד הראשון, מה מתוך כל זה את בוחרת?
 עם נסיון של כמעט עשור בליווי נשים, אנשים, עסקים וארגונים באימונים ובהרצאות, אשמח ללוות גם את העסק שלך.  צרי קשר ותתחילי גם את לעשות, חיים :)
שלך,