ואם את מעדיפה לקרוא במקום לצפות בסרטון, תמללתי אותו עבורך כאן :)

אין ספק ששיתופי פעולה זה אחת מהדרכים החשובות שאת יכולה לעשות כדי שהעסק שלך יצמח ויגדל, ויפרח ויביא לך שפע.

אבל האם את עושה אחת או יותר מהטעויות האלו בהצעות שלך לשיתופי פעולה?

אז את בטח כבר יודעת ששיתוף פעולה זו דרך מצוינת להגיע לקהל רחב יותר, ועוד כל מיני דברים טובים לעסק שלך.

והיום אני לא רוצה להתרכז בכמה טעויות נפוצות, שבעלות עסקים עושות כשהן באות לחבור ביחד לשיתופי פעולה.

1. לפנות לשיתוף פעולה עסקי בלי להיות מוכנה.

התקשרה אלי מישהי, אומרת לי: "מה קורה, מה המצב? עוקבת אחרייך ברשת וזה, אשמח לעשות איתך שיתוף פעולה. אולי נשתה איזה קפה? וגם אם יש לך רעיונות תבואי את אליי".

פחות…. פחות. פחות….

אתן יודעות למה פחות? כי בעצם שיתוף פעולה הוא הראי המקצועי שלך. הוא הפעם הראשונה שאשת מקצוע אחרת פוגשת בך וביכולות שלך.

אז מאוד חשוב לעשות את זה כמו מקצוענית אמיתית.

אז מה כן לעשות?

אז הטעות הראשונה שאת יכולה לעשות זה לבוא לא מוכנה.

לפני שאת יוצאת לשיתוף פעולה בכלל עם מישהי, לפני שאת מציעה לה בכלל – תכנסי לה לאתר, לפייסבוק, תסתכלי על שיתופי פעולה קודמים שהיא עשתה.

איזה דברים מעניינים אותה? איזה תכנים יש לה? איזה תכנים אין לה וכאן את יכולה להיכנס? איך את יכולה להשלים אותה? מה יכול להיות WIN-WIN-WIN לקהל שלכן?

כל פרט שאת יכולה לדלות, זה לבוא מוכנה. לא מספיק שראית כמה פוסטים שלה והיא מצאה חן בעינייך, אלא לראות באמת מה אחר בה, מה שונה בה, איפה אתן יכולות באמת לתת ערך מוסף לקהל שלכן.

2. להסיר מעצמך אחריות

הטעות השנייה זה להסיר מעצמך את האחריות. זה להגיד לצד השני 'טוב סבבה אם בא לך, אז תתקשרי אלי ודברי איתי ותציעי את איזשהו שיתוף פעולה"…

את פנית לאותו בנאדם. את רוצה את שיתוף הפעולה שלו. תבדקי מה יש לך להציע, תבואי סגורה. תציעי לו מה את בעצם רוצה ממנו. איפה שיתוף הפעולה פה? מה את מציעה לו?

אחר כך אם הצד השני יבוא עם יוזמות זה כבר משהו אחר. אבל אל תסירי את האחריות, שאת עשית רק את החלק הראשון ואת מצפה שעכשיו הוא יעשה את כל העבודה. אז תבואי באמת עם הצעה סגורה של משהו שהיה לך כיף ונחמד ונעים לעבוד איתו, ותראי מה מצידו את חושבת שיהיה מעניין אותו לעשות.

3. להציע הצעות פתוחות (מדי) בשיתוף הפעולה העסקי

דבר נוסף זה לבוא עם הצעות פתוחות מדי :

"בואי נצא לקפה" – פתוח מדי.

או לא לדעת כמה זמן זה הולך לקחת, ולגזול מהצד השני מהזמן שלו- פתוח מדי.

אנחנו רוצות פה שתהיה וודאות. לצפות את הדברים. להציע משהו שהוא מגובש סגור, שהוא על ציר זמן. שברור כמה זמן זה הולך לקחת, ברור בדיוק מה את מציעה ואיך את מציעה ומה את רוצה שהוא יעשה. כל הדברים האלו צריכים להיות מאוד-מאוד סגורים.

ז"א שאת רוצה להציע לצד השני, בדיוק כמו לקוח שלך, הצעה שהוא לא יוכל לסרב לה. משהו שיחשק אותו. שיבוא לו לעשות את זה, שיתחשק לו לעשות את זה. ואם הקצוות הם יותר מדי פתוחים אנשים עסוקים שומעים את זה ויברחו מזה לצד השני מהר מאוד. וחבל, כי יכול להיות פה איזשהו שיתוף פעולה מוצלח שיעשה WIN-WIN-WIN.

4. לא לעבוד בצורה מסודרת

טעות נוספת שאפשר לעשות זה לא לכתוב את הכל- מי עושה מה מתי? מי משלם כמה למה? מתי זה קורה? איך זה קורה? הכל על ציר זמן באופן מסודר.

לא לכתוב את זה עלול לגרום אחר כך לעוגמת נפש למשהו שהיה אמור להיות כיפי-לך, לקהל שלך, ולשותפה או השותף שלך. אז באמת לשבת ולכתוב את זה במסודר ושיהיה מסמך קבוע. שתרגישו שאתן חולקות בנטל או חולקים בנטל באופן שווה, ולא משאירות יותר מדי דברים ליד המקרה.

אז אלו הטעויות הנפוצות בשיתופי פעולה שמעכשיו את לא תעשי יותר.

רוצה ללמוד עוד על ניהול עסק ריווחי ומסודר?

מוזמנת לבדוק את הקורסים והתוכניות שלי.

תעשי, חיים :)

שלך,

טל שפיר