
בין השיעורים, העבודות, המבחנים, המשמרות, והחיים עצמם – סטודנט ממוצע בישראל הוא לוחם־יום־יום.
רק שבמקום מדים – ג’ינס, ובמקום נשק – לפטופ וקפה קר. למרות שזה נשמע כמו כאוס מוחלט, יש פה בית ספר מצוין לניהול זמן.
מה סטודנטים עושים נכון (בלי לשים לב)
- זיהוי משימות קריטיות – “אם אני לא מגישה את העבודה הזאת, אני לא עוברת את הקורס” זה מנוע מצוין למיקוד.
- אילתור מקצועי – הפסקה של 20 דקות בין הרצאות? הופכת לפרק למידה ממוקד.
- מולטי־טסקינג חכם – לעבוד על פרויקט תוך כדי שמיעת הרצאה מוקלטת.
בהרצאה “ניהול זמן לסטודנטים – בסטייל”
אני מלמדת איך לקחת את הכישורים האלה, ללטש אותם, ולהפוך אותם לכלים שמשרתים גם בקריירה:
- שיטת שלושת הצבעים – קידוד משימות לפי דחיפות והשפעה.
- חוק ה-2 דקות – כל משימה שלוקחת פחות מ-2 דקות – עושים מיד.
- בנייה חכמה של שבוע – שילוב בין משימות עמוקות (Deep Work) לבין משימות קלות יותר.
- הפסקות נטענות – איך להשתמש בהן להמרצת המוח, לא לגלילה חסרת תכלית.
מה הנתונים אומרים?
מחקרים (American Psychological Association, 2021) מראים שניהול זמן טוב משפר הישגים אקדמיים ב־20% ומפחית סטרס ב־25%.
אותה מתודולוגיה, כשהיא עוברת לארגונים, מעלה פרודוקטיביות ומפחיתה שחיקה.
סיפור מהשטח – “ההגשה במעלית”
סטודנט הגיש עבודת גמר מהמובייל בזמן שנסע במעלית לקומה 20, בדרך לראיון עבודה.
לא רק שהתקבל – המראיין אמר לו: “אם אתה יודע לעבוד ככה בלחץ, אתה שלנו”.
תרגיל לארגון
בחרו משימה אחת “גדולה” לשבוע, ופצלו אותה ליחידות של 25 דקות (פומודורו).
התחילו מהחלק הכי קשה ובנו מומנטום להמשך.
במילים פשוטות (כי החיים מספיק מסובכים)
ניהול זמן טוב הוא לא קסם – הוא אוסף של הרגלים קטנים, שחוזרים על עצמם עד שהם הופכים לטבע שני.
רוצים עובדים שיודעים לעבוד כמו סטודנטים חכמים? בהרצאה "ניהול זמן לסטודנטים – בסטייל" אני מראה איך להפוך את הלו״ז הכי מבולגן ללוח עבודה אפקטיבי, עם פוקוס ותוצאות. לפרטים ולהזמנת ההרצאה.