איך לבחור נישה עסקית?

כן, אני יודעת, בטוח בחרת בנישה עסקית
בתחילת הדרך שלך.

ועדיין, מחשבה מחודשת על הנישה שלך, יכולה לחזק את האוטוריטה שלך ולהעלות לך רווחים בעסק. (ותמיד אני נתקלת בבעלות עסקים ותיקות, שלא התמקדו מספיק בנישה העסקית שלהן, עם כל הנסיון והקילומטראז' העסקי המרשים שלהן).

אז אני מגישה לך את המדריך המקוצר והבלתי-רשמי לבחירת נישה עסקית בשלושה צעדים.

איך תבחרי נישה עסקית?

1. צעד ראשון- במה את הכי הכי?

השאלה הראשונה שאת צריכה לשאול את עצמך היא במה את ממש טובה. ולא פחות חשוב
מהם הכישורים שלך? על מה תמיד מחמיאים לך ואת אומרת: "מה? זה? זה ממש קל, כולם ככה, לא?".

תבחני היטב במה את טובה, מהו התחום
שבו את מצטיינת? מה התחום שבו את יכולה להעניק את מירב הערך
עבור הלקוחות שלך? ושוב, אני יודעת שהקמת את העסק בהתבסס על מה שאת טובה בו. אבל חכי רגע, תחשבי שוב, מכל מה שאת יודעת שאת טובה בו, במה את *הכי* טובה.

האם זה מופיע בקונספט העסקי שלך מספיק? האם זה בחזית?

למשל, יתכן שהתחום שלך הוא עיצוב בגדי נשים לקהל דתי. אבל האמת היא שמה שהכי מדגדג לך, ומה שאת הכי אוהבת, זה בעצם לתפור שמלות ערב לנשים דתיות. תמיד מחמיאים לך על קו בגדי הערב שלך.

תראי כמה הדיוק הקטן הזה יכול להיות ריווחי לעסק שלך. כי סביר להניח שמהר מאוד הקהל יעוף עליך וידע שאם הוא רוצה ספציפית שמלת ערב, את ורק את הכתובת.
אז, מה התשוקה האמתית שלך בעסק?

איך לבחור נישה עסקית

2. צעד שני- מיני חקר שוק למציאת הנישה העסקית שלך

רק מלכתוב את הכותרת הזו התעייפתי, אבל זה שלב שיכול לחסוך לך הרבה דם, יזע ודמעות.

השאלה השנייה שאת צריכה לשאול את עצמך (ואת העולם), היא האם כבר קיימת לנישה שלך מקבילה בשוק?
למען האמת סביר להניח שהתשובה היא כן, אך שזה לא יעצור אותך – ההיפך!

זה מוכיח שיש ביקוש!


תלמדי את השוק, את המחירים שבו, תחפשי את בו את מקומך ותהיי הכי טובה שיש.
למשל, אם נישאר בדוגמת עיצוב שמלות הכלה – פתיחת סטודיו לעיצוב
היא לא הדרך היחידה שלך להשתלב ולהצליח בשוק הזה. תוכלי לפתוח קורס
בו תלמדי אחרים לעצב שמלות כלה, את המותג שלך ודווקא מזה תתפרנסי
ותעשי בדיוק את מה שאת אוהבת ותרוויחי בענק מהנישה העסקית שבחרת. 

3. צעד שלישי- על מי את עפה?

עוד שאלה חשובה שאת צריכה לשאול את עצמך היא עם מי את אוהבת לעבוד?
נכון שהקמת את העסק בשביל להתפרנס, אבל בסופו של דבר חשוב לך שזה יהיה
עם הלקוחות שנעים לך לעבוד איתם. בדרך שלך.

ונדלג לנו שוב לדוגמת שמלות הכלה –
אפשרות נוספת היא לפתוח סטודיו לעיצוב שמלות כלה, שם תיתקלי בסוג מאוד מסויים
של לקוחות. את חולמת לשמח כלה ביום חתונתה? את נהנית מעבודה איתן? מגניב. מצאת את הנישה שלך.

אם לא,  תוכלי, למשל, להעביר קורס בעיצוב שמלות כלה.
אולי דווקא שם תתחברי יותר לסוג הלקוחות אשר חולקים איתך את התשוקה.
אנשים שהגיעו ללמוד כיצד לעצב שמלות כלה למגזר הדתי לא בגלל הצורך בשמלת כלה,
אלה בגלל התשוקה, האהבה והעניין שלהם בשמלות כלה. 

במילים אחרות, למי את רוצה להקדיש את חייך? לאיזה סוג של לקוחות?

אף פעם לא מאוחר לחדד את הנישה העסקית

למעשה גמישות היא צורך מתבקש עבור מי שרוצה לשרוד בעולם העסקים.
על מנת ללמוד יותר על נישות ושיווק, אני מזמינה אותך ללחוץ כאן עכשיו.

תעשי חיים ?

שלך,

טל שפיר

נ.ב.
אל תשכחי להירשם לערוץ היוטיוב שלי