איך לנהל עסק מצליח ומתוקתק?

מעדיפה לקרוא על פני לצפות בסרטון? את יכולה לקרוא, התמלול כאן ?

והיום חידה: בין הפותרות נכונה, יוגרלו דיסק וחולצה…
מה ההבדל בין מסעדה ריקה, שוממה, אף אחד לא נמצא שם
אבל השירות איטי והאוכל לא טעים, לבין מסעדה מפוצצת באנשים,
מלאה והכל מתוקתק, מסודר מתנהל כמו שצריך? 

אם זו פעם ראשונה שאת בבלוג שלי, ברוכה הבאה ואם זו פעם שניה שאת חוזרת אלינו,
אז ברוכה השבה והשווה, איזה כיף שאת כאן, שמי טל שפיר – עושים, חיים :)
אני מלווה בעלות עסקים לביאות בעלות עסק של שלוש שנים ומעלה או חמש ספרות ומעלה.

ועכשיו לפתרון החידה: כמובן, התשובה היא ניהול העסק, ההבדל הוא בניהול.

שאלת איך לנהל עסק מצליח קשור למסעדה?

קרה לך פעם שהלכת למסעדה ולא היה שם אף אחד רק אתם סועדים והיה שם יותר צוות
מאשר סועדים ועד שמישהו בכלל ניגש אליכם וכשמישהו ניגש אליכם התפריט היה מרופט כזה,
בצדדים כזה אעעעע…. מגעיל וקצת דביק אפילו. ובחרתם מנה והוא אמר סליחה,
אין אותה כבר שנתיים, ואז בחרתם מנה אחרת והוא אמר כן, בטח, אין בעיה
והלך להזמין וחזר אליכם אחר כבוד ואמר מצטערים, גם את המנה הזאת אין היום.
ואז שוב הזמנתם מנה וביקשתם כוס מים והוא הלך והזמין את המנות
ולא קיבלתם כוס מים ואז המלצר בא לערוך לכם את השולחן וביקשתם שוב-
את כוס המים ועדיין לא קיבלתם כוס המים ואז ביקשתם שוב ורק בפעם הרביעית
שביקשתם כוס מים באמת קיבלתם כוס מים. ואז מיטב המוחות התאגדו
וניסו להכין את המנה שהזמנתם וכל אחד הייתה לו עצה והיו ריבים במטבח
וחשבו מה עושים ואיך עושים וסוף סוף קיבלתם את המנה לשולחן,
וזה לא היה טעים. ורק אתם במסעדה והכל לאט ולוקח מלא זמן.

לעומת זאת, בטוח קרה לך פעם שהלכת למקום והיה קצת תור בחוץ
אבל מיד קיבלו את פניכם התייחסו אליכם ונתנו לכם איזה שוט קטן לשתות
עד שיתייחסו אליכם ואם זה יום קייצי אז נתנו לכם שוט מרענן וקר
ואם זה מזג אוויר חורפי אז נתנו לכם איזה משקה חורפי שישר מחמם את הבטן
ומיד עד שהתיישבתם, לקח זמן עד שהגיע מלצר אבל הגישו לכם לשולחן
לחם ושתיה עם מים. זה גרם לכם להתחיל לנשנש, אם הייתם במסעדה אחרת,
סביר להניח שעד שמישהו היה מתייחס הייתם מתעצבנים והולכים וכאן התייחסו
אליכם, אולי לקח להם זמן אבל בינתיים נשנשתם ולא הייתם רעבים ועצבניים.

עסק מצליח הוא עסק שמנוהל היטב

ההבדל בין מסעדה עמוסה למסעדה שוממה הוא בניהול וכל הדברים האלו, 
את יכולה ליישם בעסק שלך. זה לא כזו בעיה לעשות את זה.
ההבדל הוא בניהול. אל תהיי רק בתפעול של העסק שלך,
אל תהיי זאת שרק עושה את העבודה בלי לעצור לרגע לחשוב
איך את יכולה לקבל את פני הלקוח, איך את יכולה לתת לו את המים והשתיה
הייחודיים בעסק שלך כדי לגרום לו יותר להתחייב אליך, לאהוב אותך,
להרגיש שהוא מטופל, שהכל רץ ונותנים לו את הכי טוב שאפשר להציע.

זוכרת, ניהול עסק מצליח = מסעדה עמוסה

וזה אומר מבחינתך בתכלס, לחסום כל שבוע – זמן שהוא לניהול העסק.
זמן לחשוב על הדברים האלה, על איך את יכולה לשפר, איך את יכולה לתת-
ללקוח שלך חוויה של וואו, חוויה שהוא ירגיש שהיה לו כזה כיף ושהוא חייב לספר
לכל החברים שלו והמכרים שלו שהיה כזה כיף.

אז איך את יכולה לעשות את ה- וואוו וואוייים הקטנים האלה בעסק שלך?
את תראי שזה יחזור אליך פי עשרות מונים. אז תעשי חיים, יללה ביי 

רוצה ללמוד עוד על ניהול עסק ריווחי ומסודר?
מוזמנת לבדוק את הקורסים והתוכניות שלי.

תעשי, חיים ?

שלך,

טל שפיר