מהי שיטת עושים, חיים- אימון אישי (קואצ'ינג) ופסיכודרמה בגישה חיובית?

פעם היתה לי שיחה טובה כזו עם חברה, כזו שצוחקים בה כל כך חזק עד שהדיאט קולה יוצאת מהאף והאנשים בבית הקפה מעיפים אליך מבט. אותה חברה שאלה אותי מה הייתי רוצה שיהיה כתוב על המצבה שלי כשיבוא יומי בשיבה טובה. "עשתה חיים" עניתי לה ומאז אני משתדלת לחיות לפי המוטו הזה של עושים, חיים .

הכוונה היא לא רק לעשות חיים במובן של לכייף ולהכניס הומור (וכמה שזה חשוב!), אלא שהחיים הם משהו שתלוי בך שתעשה אותם, שתבנה אותם.

גם מה שלא בהכרח בחרת שיקרה, תלוי במה שבוחרים לעשות איתו…

הגישה הזו מובילה את כל הפעילויות שלי.

השיטה שלי היא שילוב של טיפול רגשי ונפשי ואימון שמניב תוצאות ממשיות. שילוב של טיפול המתמקד בקושי, בעניינים הלא פתורים ובבעיות, אך גם משלב בתוכו את התכל'סיות והכלים של הפסיכולוגיה החיובית והזרוע המבצעת שלה- האימון האישי . או במילים אחרות: פסיכודרמה בגישה חיובית.

טל שפירו… נכון, החיים זה עסק לא פשוט, לפעמים. הוכח מדעית… כמה חלקים מהיום שלך היום (אתמול, מחר, השבוע…..) כללו את הדברים שבאמת רצית לעשות? כמה זמן הקדשת היום לעשות משהו קטן למען עצמך? ומשהו גדול למען עצמך? כמה חלומות ישנים וחדשים הגשמת היום? כמה מהיום שלך עבר בדאגות ובפחדים? כמה מהדברים שרצית להספיק היום באמת הספקת? היית עם אנשים שאהבת? הזוגיות שלך נראתה היום כמו שרצית? והעבודה? כמה הצלחת להיות נטו עם הילדים בלי הסחות דעת?

ואף על פי כן.

אם התשובה היא לא ממש בכיוון שרצית, זה הזמן להתחיל לעשות, חיים.

 

"להתחיל מחדש יכול אדם אפילו בנשימתו האחרונה"

מנסיוני המקצועי, זה הכל עניין של איזון ומינונים בעשייה שלנו ובשאלה לאן הפוקוס שלנו מכוון. והכוונה היא לא לנסות לשכנע שמעכשיו תהיו מאושרים ו..זהו, בלי קשיים, בלי אתגרים. אלא, תוכלו להיות מאושרים יותר, מסופקים יותר ובעלי יותר תחושת משמעות וזה המון..

ההתמקדות בחיובי היא לא עצימת עיניים למה שמפריע וכואב ודורש שינוי. נהפוך הוא! דווקא היכולת לקחת אחריות על  החיובי, על מה שכן עובד לטובתך ובזכותך, היא זו שנותנת את הכוחות. היכולת להתבונן בחיובי מעניקה פרופורציות ואופטימיות שמאפשרות להפשיל שרוולים ולהתמודד עם המכות הקטנות והגדולות של החיים ולהתפתח למקומות טובים יותר.

 

"רוב האנשים מאושרים בערך כמו שהם החליטו להיות" – אימון אישי ופסיכודרמה יכולים לסייע לך להחליט אחרת

אפשר להתקרב יותר לחיות את החיים שרצית, לבחור בטוב ובנכון עבורך, למצוא משמעות, לחוש סיפוק, לדייק באנרגיה שמשקיעים בכל דבר ולא לפחד להשמיע את הקול שלך, את הקול האמיתי שלך. אפשר להכיל את הכאב והסבל ולהיות יכולים להם. אפשר להשתנות, להשיג מטרות ולהתמודד בגבורה עם מכשולים פנימיים וחיצוניים בהומור, בחמלה ומתוך שמחת חיים אמיתית.

אפשר לעשות, חיים.
צריך רק להתחיל.

(ואז להמשיך).

אז, שנזוז?