ההרצאה ה"מושלמת" עבורך על פרפקציוניזם :-)

אם נגדיר פרפקציוניזם כגישה המנסה לעשות הכול בצורה הטובה ביותר, או המושלמת ליתר דיוק, זה אולי נשמע טוב. הרי מה רע לנסות לעשות כל דבר בצורה הטובה ביותר?

פרפקציוניזםכבר היה מי שאמר ש "האויב של הטוב מאוד הוא המצויין"

טוב לשאוף לעשות דברים טוב וכמו שצריך, אך האמת שפרפקציוניזם הוא הרבה פעמים דבר הרסני ביותר ומקור לתסכולים רבים. יש לכך סיבה מאוד פשוטה – כפרפקציוניסט השאיפה אינה לשלמות. אלא חובה להיות מושלם. חובה שהדברים יהיו מושלמים ובדרך שלך ושלך בלבד. אם הדברים אינם מושלמים הם בעיני הפרפקציוניסט אפס מאופס. לא שווים דבר ו…אף אחד ושום דבר לא יכולים להיות מושלם בכל דבר כל הזמן. כלומר, משאיפה להיות הטוב ביותר, הפרפקציוניזם הופך להיות מעמסה, מטלה, חוק בל יעבור שמחייב אותך להיות פרפקט, מה שמעלה אותך על הדרך המהירה לתסכול, אכזבה וטינה כי החיים הרבה פעמים לא בדיוק מושלמים.

 

הרצאה על פרפקציוניזם באמצעות כלים מהאימון האישי טל שפיר

פרפקציוניזםהכישלון הוא אבי ההצלחה

יש יתרונות רבים טובים בפרפקציוניזם, אין בכך ספק. הפרפקציוניסטים הם אנשים הישגיים, ממוקדי מטרה, חדורי מוטיבציהבדרך כלל בעלי יכולות גבוהות, אינטליגנטים ועוד.

אז מה כאן הבעיה?

פרפקציוניזם יכול להיות דבר חיובי עד לנקודה מסוימת בה הוא הופך למגביל עבורנו. הגישה הזו אינה מאוזנת ("או שאני מושלם או שאני אפס"). למעשה, החתירה הזו לשלמות, גורמת לנו להרגיש את ההיפך הגמור- להרגיש אפס מאופס. הפרפקציוניזם נובע לעיתים מדימוי עצמי נמוך ואף מתעלם מאחד ממרכיבי ההצלחה החשובים ביותר: הכישלון. אין דרך ללמוד ולהתפתח מבלי להיכשל.

קחו לדוגמה אישים גדולים ובעלי שם שהגיעו להגשמה עצמית והמהווים מודל לחיקוי ותשאלו את עצמכם האם הם טובים בכל דבר? כמובן שלא. נהפוך הוא, הם מתגאים בכשלונות שלהם שהפכו אותם למי שהם. מתגאים בטעויות שלהם, שהן חלק מהדרך שעשו, שניתבה את חייהם למקומם הנוכחי.

 

בהרצאה על התמודדות עם פרפקציוניזם באמצעות כלים מהאימון האישי (קואצ'ינג) והפסיכולוגיה החיובית:

מה זה פרפקציוניסטנבין מהו פרפקציוניזם, מה הקשר שלו לדחיינות, להימנעות, לבדידות, למצבי רוח משתנים?

מה זה פרפקציוניסטממה נובע הפרפקציוניזם?

מה זה פרפקציוניסטמהם המחירים והרווחים של הפרפקציוניזם? מתי הוא חיוני ודווקא נרצה להיות פרפקציוניסטים ומתי הוא מתחיל להוות בעיה?

מה זה פרפקציוניסטיינתנו שיטות יישומיות מהאימון האישי (קואצ'ינג) ומהפסיכולוגיה החיובית מה ניתן לעשות בפועל בחיים כדי להתמודד עם הפרפקציוניזם.

מה זה פרפקציוניסט

ובעיקר נגלה דרך אלטרנטיבית להצליח יותר בחיים, לקבל את עצמכם יותר, מבלי המחירים הכבדים של הפרפקציוניזם.  

 

למועד ההרצאה הקרוב צרו קשר

או בקרו בחנות

הרצאות סדנאות מומלצות

סדנה הרצאה מומלצת

 

מה זה פרפקציוניזם