אל תיבהלו מהכותרת הארוכה, זה אולי נשמע משעמם אבל אני מבטיחה לכם שאימון אישי הוא כיף!

אימון וליווי אישי- פנים אל פנים, בטלפון או בסקייפ-  יכול להביא הרבה חיוניות לארגון שלכם ובאמצעות זה לשפר את כל ביצועי הארגון. אם נתרגם את זה למנהלים שביניכם – אימון הוא השקעה שתחזיר את עצמה… הרשו לי לספר קצת יותר על ליווי ואימון אישי בארגונים אך לפני זה הרשו לי להציג את עצמי בקצרה. שמי טל ואני מאמנת מוסמכת בוגרת מכון אדלר, כמו כן יש לי תואר שני בפסיכודרמה וזה הנשק הסודי שלי שנותן טוויסט לאימון.

אני לא צריכה לספר לכם כמה קשה ומאתגרת היא סביבת העבודה והעולם העסקי המודרני. ישנם אתגרים רבים, מצבים משתנים והרבה מאוד תקשורת בין אנשים. כל אחד מביא אתו את האמביציות האישיות שלו אך במקביל גם צריך לעבוד כצוות למען מטרה משותפת. לכל אחד יש את התכונות החזקות שלו אותן הוא תורם לארגון, אך גם התכונות החלשות שעלולות להיות לו לרועץ. בין כל אלה נכנס האימון האישי ומנסה לעשות סדר בדברים. כל אחד מאתנו יכול, ואף צריך, להתפתח מבחינה אישית על מנת להתמודד טוב יותר עם המצבים הללו. רובנו כלואים בתור צורת המחשבה אליה הורגלנו והיא מגבילה אותנו מאוד. אימון אישי נותן לנו את הכלים לצאת מדפוסי החשיבה שהתקבעו אצלנו, להתגבר על מכשולים שמגבילים אותנו ולהגיע להישגים.

אימון אישי לארגונים כולל מספר שלבים: מיפוי הצרכים, הגדרות מטרות ותוכנית פעולה.

תהליך של אימון אישי לעובדים ומנהלים שונה הוא תהליך הדורש קודם כל את מיפוי הצרכים של הארגון. לכל ארגון יש מטרות שונות וצורת עבודה אחרת, בהתאם לכך יש לו גם צרכים שונים. כאשר אני מבינה את הצרכים הארגוניים אני יכולה להתקדם להגדרת המטרות. בארגונים כמו בארגונים, צריך להגדיר מטרות ברורות של מה אנו שואפים להשיג. זהו הנקודה בה בדרך כלל המנהלים ידברו על מטרות ברות מדידה… השלב האחרון לפני האימון עצמו הוא תוכנית הפעולה. התוכנית אשר תכלול מספר פגישות ותעבוד על הנקודות הדורשות שיפור ושיכולות להביא לתוצאות טובות עבור המשתתפים ועבור הארגון.

במהלך האימון, לצד טכניקות ותרגילים מוכרים אני משלבת גם כלים ותרגילים מהפסיכודרמה בגישה חיובית (כמו פסיכולוגיה חיובית, רק פסיכודרמה) ההופכים את האימון לחוויה מהנה. השילוב של הפסיכודרמה באימון נותן לו הרבה ערך מוסף. הוא מאפשר לכל אחד מאתנו לראות דברים בפרספקטיבה אחרת, אשר בנסיבות אחרות קשה מאוד לראותן.
אימון אישי לארגונים מסייע להם לבנות את האסטרטגיה המנצחת אשר תביא אותן להישגים גבוהים יותר. אימון אישי יכול להתמקד במנהלים ולתת להם כלים אשר יסייעו להם בתפקידים הניהוליים השונים שהם נוטלים בארגון. פנו אליי בשביל לבנות תוכנית אימון אישית עבור הארגון.