איך לכתוב הצעת מחיר שאי-אפשר לסרב לה?

 

טוב, בלי יותר מדי הקדמות, מצרפת לך כאן את הטיפים המנצחים שלי
לכתיבת הצעות מחיר שאי- אפשר לסרב להן. אז אם אי פעם שאלת את עצמך
“איך לכתוב הצעת מחיר”, הגעת למקום הנכון!

 

איך לנסח הצעות מחיר

 

1. החלק המנטאלי

 

כמו תמיד, אני לא יכולה לדלג על החלק החשוב הזה!
טוב, אני לא מכירה הרבה בעלות עסקים שקמות בבוקר ואומרות היפ היפ הוריי,
איזה כיף להתעסק עכשיו עם פרטי פרטים וביורוקרטיה, תנו לי עוד מזה!!

אבל האמת היא, שאם ביקשו ממך לשלוח הצעות מחיר,
זה אומר שאת עושה משהו נכון מאוד בשיווק ובשיחות המכירות שלך, אז כל הכבוד לך.
מציעה גם במקום לראות את זה כסוג של ניג’וס ומטלה משמימה להכיר תודה
ולשמוח על ההזדמנות הזו שיש לך עכשיו. בסופו של דבר, זה עניין של סטטיסטיקות,
וכדי שההצעה שלך תתקבל, את צריכה לשלוח הצעות. 

 

2. הקשבה עמוקה

 

כדי שהצעת המחיר תצא מוצלחת, כדאי להקשיב כמה שיותר בשיחה המקדימה.
מה הלקוח שלך מחפש? מה הוא צריך? מה את כמומחית מבינה שהוא צריך? מה חשוב לו? 

 

3. תחשקי אותו

 

זוכרת את הסעיף הקודם? אז כדאי מאוד בשיחה לכתוב את כל מה שהלקוח אומר.
ואז בפתיחת הצעת המחיר שלך, לכתוב פיסקה ראשונה מלהיבה שמתארת את התוצאות
והתועלות שהלקוח יקבל בזכות המוצר והשירות שלך. לגרום לו להתרגש ממה שהולך לקרות-
בזכות זה שהקשבת לו ושיקפת בהצעת המחיר את הנקודות שקריטיות לו.
תשתמשי במילים שלו. תעשי לו חשק! תחשקי אותו!

 

4. למה דווקא את?

 

זו בדיוק השאלה שהלקוח מתחבט בה עכשיו, וכדאי להיות מוכנה עם תשובה טובה מאוד.
זה המקום לכתוב 2 משפטים על הניסיון שלך. תבואי עם הג’ק של האוטו- תרימי!
אל תנפחי יותר מדי אבל בחיאת, גם אל תמעיטי בערכך. תדגישי את כל הדברים
מהניסיון שלך שיגרמו ללקוח להרגיש שהוא בידיים טובות ובטוחות. 

 

5. הוכחות חברתיות

 

להכניס תמונות, לוגואים והמלצות מפעילויות קודמות. כן כן, בהצעה עצמה.
זה משהו אחד לגמרי שאנחנו מספרות כמה אנחנו נפלאות. וזה משהו אחר לחלוטין,
כשהלקוחות שלנו עושים את זה עבורנו. אנשים לא אוהבים ללכת למסעדות ריקות.
הם תמיד יעדיפו את המסעדה שיש בה אנשים… אותו הדבר כשבוחרים כל שירות אחר.
חוכמת ההמונים כאן היא חשובה. רצוי מאוד שהלקוחות שאת מביאה את ההמלצות שלהם,
יהיו דומים למי שאת שולחת לו את הצעת המחיר. כך,  הלקוחות האחרים שלך,
יבנו את הביטחון של הלקוח הפוטנציאלי בך. 

 

6. זמנים ומועדים

 

מה ציר הזמן של השירות שלך? זמן אספקה, זמן משלוח, ממתי, עד מתי.
מה שעות העבודה שלך. אם זו סדנה או הרצאה, מה המשך שלה, מה משך ההפסקה וכו’ וכו’..

 

7. להיות מאוד ברורה לגבי תנאי התשלום

 

  • – מועד התשלום
  • – אופן התשלום
  • – האם יש מקדמה- מה גובהה ומתי מתבצע תשלום המקדמה
  • – מה קורה במקרה של ביטול? מצדך? מצד הלקוח? האם גובים חלק מהכסף?
  • האם לפי שעות עבודה? האם מועד הביטול משפיע על הסכום?
  • ( כבר קרה לי שארגון ביטל הרצאה יום לפני בגלל עניינים פנימיים שלהם!)
  • – סעיף ברור לגבי דברים שאינם כלולים במחיר הזה ועליהם יהיה מחיר נוסף.
    למשל, שעות עבודה נוספות, חומרים נוספים וכו’ ולציין בפירוש מה העלות במקרה זה. 
  • – לא לשכוח להוסיף סעיף שמצהיר לכמה זמן הצעת המחיר תקפה.
  • – לבנות את המוצרים שלך בחבילות ברורות שקל להבין מה מקבלים בכל אופציה

 

כדאי מאוד גם לתאם עם הלקוח זמן שבו תחזרי אליו לפולו אפ ולעבור איתו בצורה מסודרת
על כל הסעיפים ולענות על כל השאלות שלו. ככה לא נרגיש נודניקיות ו”רודפות”. 

 

מאחלת לך מכל הלב, המון בהצלחה וים של צ’יצ’ינג צ’יצ’ינג בדרך אליך!

 

תעשי, חיים ?

 

שלך,

 

טל שפיר

 

מה הטיפים שלך להצעת מחיר שאי אפשר לסרב לה?
ואם אהבת את הפוסט תרשמי לערוץ היוטיוב שלי, מלא תוכן איכותי לבעלות עסקים לביאות
מחכה לך שם וכמובן אם את כבר שם, תעשי לייק :)