הצילו!!! מעתיקים ממני!!!! מה לעשות

את חייבת לשמוע את זה!

אם תסתכלי על מפות ישנות מהמאה השמונה-עשרה, 

תוכלי להבחין שמצויירים שם איים שאינם קיימים במציאות.

 הא..? למה מפה שמיועדת לימאים, 

מציגה את נוכחותם של איים אשר אינם קיימים? 

אז לא, מסתבר שזה לא נבע מטעויות של חוסר ידיעה ודיוק בעת העתיקה.

באותה התקופה מיפוי העולם דרש משאבים רבים

(המאה ה-18 אין גוגל מפות..)

 וכבר אז צצה הבעיה של העתקת מוצרים, במקרה זה מפות. 

אז כדי להתמודד עם העתקת מפות,

 יצרו במפה המקורית איים פיקטיביים שכלל לא היו קיימים,

 וכך הפילו בפח את מעתיקי המפות.

 נוכחותם של האיים במפה הייתה הוכחה לכך שהיא מועתק. 

נו, אין חדש תחת השמש.

העתקות בעולם העסקים

המתחרים פשוט מעתיקים ממך את הרעיונות?

 התחושה עלולה להיות מתסכלת.

הרי אלו רעיונות מקוריים שלך ועכשיו אחרים שרואים שזה עובד,

 פשוט מעתיקים ממך.

 ואת? ממש מרגישה מאוימת, לפחות מבחינה עסקית.

אז מה עושים?

האמת היא כשעסקים אחרים מעתיקים ממך,

זו ההוכחה האולטימטיבית להצלחה שלך. 

פייר? לא. 

מכעיס? מאוד. 

אבל בתכל’ס? מעתיקים ממי שטוב. 

באת עם מוצר או שירות חדש, או אולי הפגזת בשיווק יצירתי.

אחרים ראו שזה עובד והם מעתיקים ממך את הרעיון. 

מעתיקים ממך? תהפכי את הבעיה להזדמנות

  1. בידול, בידול, בידול ובידול- אל תעשי את זה עבודה קלה להעתיק ממך. איך יהיה בלתי-אפשרי להעתיק ממך? תהפכי את העסק שלך לחד-פעמי. לבולט. לבלתי- נשכח. 
  2. ואם כבר מדברות על בידול, יש לך בידול- את היית הראשונה, המקורית. האחרים? חיקוי. MORE OF THE SAME.   הם מנסים להגיע לרמתך. קוקה-קולה לנצח תהיה ראשונה ופפסי שנייה (למרות שספציפית אני מעדיפה פפסי על קולה, אבל זה כבר פוסט אחר ?). אז תבדקי אם כדאי להכניס לאסטרטגיית הבידול שלך את המסרים המדגישים את האותנטיות שלך, הראשוניות.
  3. אפשר לחקות את המוצר או השירות שלך. אי אפשר לחקות אותך. תזכרי את זה תמיד. את חד-פעמית.
  4. ובעיקר, כמלכה עסקית, כמובילה בתחומך, כנראה שתמיד התעסקת יותר בעסק שלך ופחות במתחרים. כנראה שפיתחת את העסק שלך, השקעת במוצר או בשירות שלך עד שהם לא פחות ממצויינים. תמשיכי ככה. אל תביטי לצדדים. תעשי את מה שנולדת לעשות, ותעשי את זה מצויין. 

תעשי, חיים ? 

שלך,

טל