מאמר בו טל שפיר מתארת בדרך משעשעת איך שפת גוף יכולה להפוך אותך לכוכבת הישיבה

איך שפת גוף יכולה להפוך אותך לכוכבת הישיבה (גם אם כל מה שרצית היה לסיים את הדו"ח)

בעולם הארגונים והעסקים, הכול משחק של רושם. בואו נודה בזה – לא תמיד זה מה שאנחנו אומרים, אלא איך שאנחנו אומרים את זה. ותכל'ס, לרוב זה בכלל לא קשור למילים. זו שפת הגוף שלך. זה ההבדל בין להרגיש כמו ילדה חדשה בגן לבין להרגיש כמו המנהלת שבאה להוביל את הגן.

עמידה זקופה : כי למה להיראות כאילו את נמלטת מישיבה זום לא מתפקדת

עמידה זקופה היא ההצהרה האילמת שלך: "אני כאן, אני יודעת על מה אני מדברת (וגם אם לא, אני בטוחה בעצמי בכל מקרה)."
 ✔ עמודי ישר, תני לכתפיים להתיישר כאילו מישהו בדיוק הציע לך חופשה באיים הקריביים.
 ✔ תני לידיים להיות חופשיות – אל תחבאי אותן כאילו את מנסה להסתיר את האוזניות ששכחת להוריד.
 ✔ חייכי קצת, אבל לא יותר מדי. את רוצה להיראות בטוחה, לא כאילו מישהו שיחרר לך מהמצח פתחי כרטיס ללונה פארק.

קשר עין : מפתחות הלב של כל לקוח או קולגה

מבט טוב יכול לפתוח דלתות, גם אם הן עשויות משעמום פגישות.
✔ שמרי על קשר עין כמו שצריך – לא לבהות, אבל גם לא להתחמק כאילו מישהו עומד לשאול אותך על דוח ההוצאות שלך.
✔ במפגשים קבוצתיים, הפיצי את המבט – כולם רוצים להרגיש קצת מיוחדים (אפילו אלה שבוהים בטלפונים שלהם).
✔ השתמשי במבטייך כאילו את חולקת סוד קטן עם השותפים שלך, ולא כאילו את בודקת איפה יציאת החירום הקרובה.

תנועות ידיים : זה לא טייקואונדו, אבל זה כן כלי עוצמתי

הידיים שלך הן השחקן השני שלך בבמה הארגונית.
✔ השתמשי בהן כדי להדגיש את המסר – לא, את לא חייבת לעשות ג'אז-הנדס, אבל רמז קטן עם הידיים יכול לסגור את העסקה.
✔ אל תשלבי ידיים. זה משדר "אין לי מושג למה אני פה".
✔ שחררי את הידיים לפעמים, תני להן להוביל תנועה. זה אומר: "אני שולטת בזה (גם אם אני עדיין מנסה להיזכר איפה הדפסתי את זה)."

טון דיבור : בין עוצמה לפודקאסט

טון הדיבור שלך הוא כמו בחירת פסקול לסרט שלך. זה יכול להיות כובש או סתם רעש רקע.
✔ דברי בביטחון, אבל לא ברעש מיותר. תני למשפטים שלך לנשום – אל תדחסי הכול לרצף מהיר שמבלבל את כולם.
✔ את יכולה לשנות את הקצב – להאיץ כשאת מרגישה נלהבת, ולהאט כשאת רוצה שהקהל יקלוט את מה שאמרת.
✔ תני לטון שלך לשדר סמכות בלי השתלטנות. אנשים צריכים להקשיב לך כי את יודעת מה את עושה, לא כי את הקול הכי חזק בחדר.

איך להפוך כל ישיבה להצגה (בלי דרמה)

חדר הישיבות הוא הבמה שלך. הקולגות הם הקהל, ואת – את הכוכבת.
✔ הישעני מעט קדימה כדי לשדר שאת איתם, לא נגדם.
✔ תני לחיוך קטן להראות שאת נהנית (אפילו אם את בוחנת בזווית העין את הפסקת הקפה הקרובה).
✔ הקשיבי עם הגוף שלך – הניעי ראש בעדינות, חייכי, תני לצד השני להרגיש שאת מבינה אותו (גם אם המחשבות שלך בורחות לרגע לעוגיות שבמטבחון).

החיקוי המדויק – כי קצת מראה לא מזיקה לאף אחד

אם מישהו מדבר איתך ונשען מעט קדימה, עשי זאת גם. זה מחזק את הקשר בלי מילים.
✔ זה לא אומר לחקות כל תנועה שלו, אבל כן לסנכרן את הקצב שלך לשלו.
✔ זה נותן תחושה של הבנה עמוקה, של חיבור. הם מרגישים: "וואו, היא לגמרי מבינה אותי."
✔ אבל אל תגזימי – אנחנו לא בהפקת חיקויים של המגזין המשרדי.

לסיכום : בואי נרים לך רגע

הפעם הבאה שתיכנסי לחדר הישיבות, את תדעי שאת לא רק שם – את מובילה. תשתמשי בשפת הגוף שלך כמו כלי עוצמתי.
✔ עמידה זקופה, קשר עין, ותנועות ידיים שמלוות את המילים שלך יהפכו אותך למנהיגה שאת יודעת שאת יכולה להיות.
✔ אל תפחדי להיראות סמכותית. זו לא עליונות, זה פשוט לדעת מי את ומה את שווה.
✔ והכי חשוב – זכרי להישאר מחוברת, כי בסופו של דבר, שפת הגוף שלך משדרת לא רק ביטחון, אלא גם אנושיות.

רוצה שהעובדים שלכם ילמדו איך להשתמש בשפת הגוף שלהם כדי להגדיל את ההשפעה בארגון? יאללה, אני באה להרצות אצלכם :) – נקפוץ יחד לתוך שפת הגוף שלכם, נצחק קצת, ונשדרג את הנוכחות המקצועית שלכם בכיף. פשוט שלחי לי הודעה ואני אתן לך את כל הפרטים.