5 דרכים אינטרנטיות קלות לחזק את הקהילה שלך

אבל לפני, למה כדאי להשקיע זמן ואנרגיה (ולפעמים גם כסף) בבניית הקהילה שלך?

  • כי זה מאפשר לך להגיע אל קהל אוהד ובייתי בצורה קלה ומהירה
    מבלי להשקיע (יותר מידי) בשיווק.
  • כי חברי הקהילה עוקבים אחרי פעילות העסק שלך ברשתות החברתיות.
    כלומר, הם מתעניינים באופן אקטיבי, בלי שתצטרכי לשלם על פרסום ממומן
  • והם אפילו משמשים כשגרירי העסק שלך – הם משתפים פרסומים ברשתות החברתיות.
    הם מגיבים, שואלים שאלות ומגדילים את הבאזז התקשורתי סביבך.

מגניב, נכון?

אז תראי, זה לא לוקח יום אחד, זה לוקח זמן והרבהההההה עקביות להגיע לשם.

בינתיים קיבצתי לך כמה רעיונות די קלים ליישום,
כדי שתוכלי להדק את הקהילה הדיגיטלית סביבך.

1. מאחורי הקלעים –

אנשים קונים מאנשים. לקהל קל יותר לתת אמון במותג, בך,
כשהוא נחשף לאנשים שעומדים מאחוריו. לסיפור, לווייב, להרגשה
שנותנים לך הצצה למאחורי הקלעים. אז את יכולה ניתן בהחלט לשתף דברים
בתהליכים בעסק שלך. למשל ההכנות לאירוע השקה, או כל דבר מהווי העסק,
למשל, תמונות של העובדים שלך. אפשר להתייעץ עם הקהילה
על מה היה מעניין אותם עכשיו וכו’ וכו’. מי שאת, מקרב אליך ?

2. עם מי יש לך עסק

קהילה מתגבשת לפי מכנה משותף. זה ברור. למשל סופרגירל,
מאמאצחיק וממים של הורים, הן קבוצות פייסבוק של אנשים שיש להם תחומי עניין
מסוימים מאוד. אז חשוב שתאפייני היטב את הקהילה שלך.
(אני מדברת פה על ממש ברמה של להכין אבטיפוס או אמטיפוס ולהכיר אותם
כמו שאת מכירה את ה-BFF שלך). ואז יהיה קל להזין את הקהילה שלך
בדיוק בתכנים של תחומי העניין שלה. לדוגמה אם את  משווקת מוצרי מזון אורגניים,
סביר להניח שתגבשי קהילה בעלת לייפסטייל של חיים בריאים שיתעניינו גם בחומר
בתחום אפילו אם אינו קשור ישירות לפעילותך העסקי. למשל, איך לקום מוקדם בבוקר,
איך להתמיד בפעילות גופנית, איך לשמור על מוטיבציה וכן הלאה.

3.  תחושת שייכות –

קהילה עונה על הצורך האנושי הבסיסי של כולנו לקצת חום ואהבה ?
את יכולה ליצור את זה יש כשתשתמשו בשפה מיוחדת שבונה את תחושת הקהילה.
את יכולה לעודד את הקהילה לשתף וליצור תכנים משל עצמה
(בשונה משיווק ששם את זו שיוצרת את התכנים). להגיב לכל אחת,
לשאול שאלות, לייצר שיח. אל תסתפקי בלייקים.. תפני לקהילה,
תעודדי אותה לשתף, תבני תכנים שמעוררים הבעת דעה.
בקיצור, לא עוד הרגשה של מצד אחד עסק ומצד שני לקוחות;
אלא לייצר תחושה של “אנחנו”. ושפה בהחלט עושה את זה.

אם תרצי לדעת עוד על הדרכים לבנות ולגבש קהילה סביב המותג,
כתבתי לך מדריך שלם חינמי לבניית קהילה. כאן תוכלי לקבל השראה
ורעיונות תכל’ס לביצוע אותם תוכלי ליישם בעסק שלך.

המדריך לבניית הקהילה שלך:

https://lp.vp4.me/81po

תעשי חיים ?

שלך,

טל שפיר