האם באמת אפשר להשתנות?

איך עושים שינוי? איך להתמודד עם שינויים?

כל שינוי, גם שינוי לטובה, דורש מאיתנו הסתגלות והתמודדות. אנחנו חיים בפרדוקס- מצד אחד יש בנו פחד משינויים (שלנו, של הסביבה) ומן הצד השני, הכל משתנה כל הזמן (בלי לבקש את רשותנו או לשאול אותנו). מספיק שנחשוב מה עבר על הגוף שלנו מהרגע שנולדנו ועד עכשיו.

כמו שאמר הרקליטוס "אי אפשר להיכנס לאותו נהר פעמיים". כלומר, הנהר נשאר אותו נהר, באותו מיקום אבל המים שבהם טבלת כבר מזמן עברו והשתנו וכעת הטבילה היא במים אחרים לגמרי. "הכל זורם", זאת אומרת שהכל משתנה, השינוי הוא לא ניתן לשינוי. צריך רק להבין איך לקבל ולהתמודד עם שינויים וכיצד לבצע אותם בצורה הטובה ביותר.

העניין הוא ששינוי, מעצם טבעו, וגם אם הוא רצוי, מעורר תחושות של חוסר וודאות, פחד מפני הלא-נודע, מתח נפשי ולעיתים רצון להגיד "סטופ כדור הארץ! אני רוצה שהכל יחזור להיות כמו שהיה!".. אבל לא תמיד יש לנו את הזמן להסתגל ולהתרגל ובוודאי שלא תמיד יש לנו את היכולת להחזיר דברים לקדמותם.

ואז נוסף על ההתמודדות עם השינוי, צריך להתמודד גם עם הלחץ והמתח שהוא מעורר בנו ובסביבה שלנו. מאחר ושינויים הם בלתי נמנעים, חשוב לשפר את היכולות שלנו להתמודד עמם. בין אם זה שינוי שאנחנו יוזמים ובין אם זה שינוי ש"מנחיתים" עלינו. ליכולת הזו יש חשיבות מכרעת על איכות החיים שלנו.

 

איך לעשות שינוי" תן לי את האומץ לשנות את מה שאפשר, את הכוח לקבל את מה שאי אפשר לשנות ואת החוכמה להבדיל בין השניים"

לעיתים גם קורה המצב ההפוך- אנחנו רוצים לעשות שינוי, אנחנו מדברים עליו, כמהים אליו ועדיין בשורה התחתונה יש תקיעות, שום דבר לא קורה וההרגשה היא שמתקשים להגיע למימוש עצמי ולתחושת משמעות.

 

איך לעשות שינוי

בדיוק בשביל זה נולדה ההרצאה הזו

הרצאה מומלצת שינוימהו מעגל השינוי?

הרצאה מומלצת שינויכיצד אפשר לעשות שינוי לטובה? ואיך זה קשור לסבתא שלך?

הרצאה מומלצת שינוילמה שינוי יכול להתפרש כמשהו מאיים, כיצד אפשר להתמודד עם שינויים שלא בחרנו בהם בצורה הטובה ביותר

הרצאה מומלצת שינויומה אפשר ואי אפשר לשנות?

הרצאה מומלצת שינוימה עושים כשרוצים לבצע שינוי ופשוט לא מצליחים?

 

למועד ההרצאה הקרוב ולפרטים נוספים צרו קשר

או בקרו בחנות

הרצאות סדנאות מומלצות

סדנה הרצאה מומלצת

 

 

איך אפשר להשתנות