הו'הופונופונו ואיך להתחבר להכנסה גבוהה ממה שאת הכי אוהבת לעשות

שלום וברוכה הבאה לסרטון של שבוע שלישי במועדון עצמאיות עושות חיים, המועדון הדיגיטלי הראשון בישראל לבעלות עסקים והחודש הזה אנחנו דיברנו על איך להתחבר להכנסה גבוהה ממה שאת הכי אוהבת לעשות, דיברנו על איך למצוא את מה שמיוחד בך, את מה שאחר בך, איך לא ללכת ראש בראש עם הקולגות שלנו אלא באמת להבליט את מה שאחר ושונה בך, ואז אנחנו בכלל לא מתעסקות בתחרות, אנחנו רק מתעסקות בך, ולפתח את העסק שלך, ואת הכלים שאת יכולה לתת, ואיך לדבר את זה, איך להתנהג את זה, איך להבליט את זה.
והאמת היא שכשאת מוצאת את זה, את לא כזה צריכה להתאמץ לבלוט, את פשוט בולטת וזהו, מעצם היותך ומעצם מה שאת וזה היה סופר מרגש לעבור את זה איתכן עד עכשיו.
והפעם אני רוצה לדבר ולהתייחס למשהו, על איך בית חולים לחולים במחלות פסיכיאטריות קשורות לעסק שלך ולבידול?

אז תהיי איתי רגע.

כשאנחנו מדברות על בידול, על להיות אוטוריטה, על להיות סמכות, על להיות דמות שהיא בולטת בתחומה, יכול להיות שברמה המודעת אנחנו מאוד מאוד רוצות את זה, מאוד מאוד עשינו דברים פרקטים בשביל זה, כמו שלימדתי אתכן, כמו שהראיתי לכן את זה ממש עסקית איך לעשות את זה, ויחד עם זאת יכול להיות שבאיזה שהוא מקום לא מודע, באיזה שהוא מקום עמוק עמוק בפנוכו, הדבר הזה גם מעורר איזה שהוא פחד גדול כי פתאום זה אומר להיות חשופה שם, פתאום זה אומר שאת צריכה להיות דמות אחראית, סמכותית שעל פיה יישק דבר, ופתאום אולי אסור לך כבר כל כך לטעות, ופתאום את צריכה להוכיח את עצמך, Walk The Talk, יכול להיות שהרבה הרבה דברים עולים שם, ואז מה שקורה זה שאנחנו לא רוצות לעשות את זה, פשוט מאוד לא רוצות לעשות את זה, לא רוצות להיות במקום הזה, ואז השיווק שלנו גם נראה ככה, הוא נראה בפולסים, הוא לא יציב, הוא לא תמידי, אנחנו לא דמות שמספיק נוכחת בחיים של הלקוחות שלנו באופן תמידי ככזו שנותנת להם ערך, כזו שכל הזמן שם עבורם.

ואז מה שקורה זה שצעד קדימה, צעד אחורה, אנחנו מתחילות תקופה טובה בעסק, מתחילות תקופה שאנחנו עולות בה, שאנחנו מרגישות שאנשים באמת מבינים מה אחר בנו, מה שונה בנו ובום – נתקע. למה זה נתקע? כי משהו בתוכנו אמביוולנטי כלפי זה, וכל עוד משהו בתוכנו אמביוולנטי כלפי זה, גם השיווק שלנו יהיה אמביוולנטי וילך קדימה ואחורה והצידה ולצדדים ולא כל הזמן בקו ישר ועולה כמו שאנחנו רוצות להגיע אליו.

אז בואי נדבר רגע על ה-הו'הופונופונו, שמעת על זה פעם?

זו שיטת ריפוי בעצם מהוואי ש… אני אתחיל מהתחלה, היה בית חולים לחולים פסיכיאטרים, לא סתם חולים פסיכיאטרים, חולים פסיכיאטרים שהם גם בעלי תיקים קרימינלים, אוקיי, פושעים, ממש פושעים שביצעו עם רקע פסיכיאטרי.

אף אחד לא רצה להתקרב למקום הזה, אף אחד לא רצה לטפל שם, הם לא הצליחו להחזיק צוות, כל הזמן אנשים התפטרו, אנשים מספרים שהלכו עם הגב לקיר כי פחדו כל כך מהאלימות וההתוקפנות של החולים האלה שפשוט הגנו על עצמם. כל הזמן היו שם עניינים וסיפורים ואמרו שהאנרגיה שם הייתה כל כך רעה, עד כדי כך, זה האגדה מספרת שאפילו הצבע לא נדבק לקיר, מרוב שהאנרגיה הייתה שם רעה וקשה. ואף אחד לא רצה לעבוד שם, מן הסתם, כי הסיפורים היו כל כך מורכבים.

ואז הגיע יום אחד איזשהו רופא, פסיכיאטר, והוא אמר, אוקי אני מטפל בהם, אבל אני לא בודק אותם, אני לא עושה את זה בצורה הקונבנציונאלית המערבית, אני עושה את זה בצורה אחרת. הוא לקח את התיקים שלהם והוא עשה את ה-הו'הופונופונו, את שיטת הריפוי העתיקה הזו, בוא נגיד במונחים שלי אלטרנטיבית אחרת שונה, ובאמת הפלא ופלא אחרי שנה כמעט וכל המטופלים האלה, שהוא בכלל לא ראה אותם, הוא רק עשה את התיקון הזה, השתחררו מבית החולים ואחרי ארבע שנים סגרו את בית החולים, כי כבר לא היה צורך בו, הוא ריפא את כולם.

ואז ג'ו ויטל, שהוא סופר אמריקאי ומנטור כזה, ואני מאוד ממליצה לך להכיר אותו לעקוב אחריו, חיבר על זה ספר ועבד עם אותו רופא, ובדק עדויות ובדק את האמיתות של הסיפור הזה, ועשה כל מיני עניינים.

עכשיו אני לא יודעת מה מתוך זה אמריקאית, ומה מתוך זה אמיתי, אבל לעניינינו, מה שכן אני רוצה שנתייחס אליו זה התפיסה של ה-הו'הופונופונו שמדברת על זה שבעצם כל מה שקורה מסביבנו, הוא המקור שלו זה בנו.

עכשיו, אני לא מסכימה עם זה, אני לא חושבת שאם טראמפ נבחר בארצות הברית, זה כי אני עשיתי משהו, זאת אומרת קצת צניעות, אבל אני כן מסכימה עם הנקודה הזאת, שזה תלוי פרשנות שלנו, שכל דבר שקורה לנו הוא עובר דרך הפילטר של הפרשנות שלנו, עובר דרך הפילטר של ניסיון החיים שלנו הייחודי, של מה שעברנו, של איך שאנחנו… תפיסת העולם שלנו, האמונות שלנו, כל הדברים האלה, ובדרך זה אנחנו מפרשות דברים במציאות. עם זה אני מסכימה.

ומה שהם אומרים בעצם זה שאת לוקחת אחריות על מה שקורה במציאות שלך, את מסכימה להיות במקום שמסכים שמה שקורה לך יש לך חלק בו, יש לך אחריות עליו, ואז בעצם מה שאת יכולה להתחיל לשנות או לרפא במובנים שלהם, זה קודם כל בעצמך, כשאת מתקנת את זה בעצמך, כשאת מרפאת את זה בתוך עצמך, אז את יכולה להתחיל לשנות את המציאות או במונחים שלנו של עושים חיים, את משנה את הפרשנות שלך, את מרחיבה את הפרשנות שלך למה שקורה, ואז את מסוגלת להתמודד עם זה בעוד דרכים.

השיטה עצמה מדברת על ארבעה משפטים שבעצם כל הזמן את חוזרת עליהם כמו איזה מנטרה, כמו איזה מנטרה, כל הזמן, כל הזמן, כל הזמן, הריפוי נעשה בתוכך ואז פתאום קוראים ניסים במציאות.

ארבעת המשפטים הם, אני אגיד את זה באנגלית… אז זה קודם כל… ודווקא חלק אומרים שכן יש משמעות לסדר של זה, חלק אומרים שאין משמעות לסדר שבו אומרים מהתחלה.

הדבר הראשון זה…

I'm Sorry

אוקיי, אני מצטערת.

עכשיו, למי את אומרת את המשפטים האלה? עוד פעם זה תלוי. את יכולה, אם את בן אדם מאמין, אם את בן אדם שמאמין בכוח עליון או כוח הטבע או היקום או לא משנה איך תקראי לזה, את כאילו אומרת את זה לזה, אבל את יכולה להגיד את זה גם לעצמך, אוקיי, אני מעדיפה להגיד את זה לעצמי, כאילו להרגיש שאני עושה משהו בפרשנות של עצמי, עובדת משהו על הכלי שאני, ואז את אומרת I'm Sorry, אני מצטערת, אני מצטערת על מה שיש בי, שגרם למצב הזה, אני מצטערת על מה שיש בי בפרשנות שלי בהתנהגות שלי, באמונות שלי, בכל הדברים האלה ש… אני מצטערת על החלק שלי, על אחריות שלי במצב הזה.

Please Forgive Me

בבקשה תסלחו לי על החלק שלי, על מה שאני עשיתי, אני מבקשת סליחה מהמקום הזה.
ואם את, בואי ניקח את זה רגע ל… תכף ניקח את זה לעסק שלנו, נחזיר את זה חזרה לעסק שלנו…

‏I'm Sorry
Please Forgive Me
I Love You

אני אוהבת אותך או אותך אם אתן מאמינות בכוח עליון והפרשנות האהובה עליי למשפט I Love You היא שבעצם, כשיש בנו חלק שהוא פגוע, פצוע, פוחד, ההפך של זה, זה לא אומץ, ההפך של פחד זה לא אומץ אלא אהבה.

כשאני פועלת מתוך אהבה אני לא מפחדת, אין פחד יש אהבה.

ואני למשל עושה את זה עם הילדים שלי, אם הם מפחדים ממשהו אני אומרת להם, אוקיי אל תיבהלו מהפחד, תשלחו לחלק הזה אהבה, כי זה מה שהוא הכי צריך, החלק הזה הכי הכי צריך בעצם שאנחנו נאהב אותו, שאנחנו נחמול אותו, שאנחנו ניגש אליו באהבה.

בכלל, כל דבר שאת מפחדת ממנו, אם תיגשי אליו באהבה, איך תגיעי לזה? תכף נקשור את זה לעניין של בידול ולהתחבר להכנסה ממה שאת אוהבת, אבל איך תרגישי כשאת במקום לפחד, במקום להיות עסוקה סביב הפוקוס והפילטר הזה והפרשנות הזו של הפחד, את תגיעי לאותו הדבר מאהבה, אהבה לדבר, אהבה אלייך, שמתנשאה ומעזה ומצליחה.
אז להגיע מתוך אהבה.

אז הדבר הבא והאחרון שאומרים זה…

Thank you

תודה, תודה לך.

תודה על השיעור הזה, תודה על מה שאני לומדת מזה, תודה על זה שאני נחושה לא משנה מה שיצא מזה דברים טובים, פשוט תודה על כל החוויה הזאת, גם אם היא מורכבת ולא נעימה לנו ולא נצנצים וכיף שם, עדיין אנחנו מסוגלות ויכולות להודות על העניין הזה, כי אנחנו יודעות שבסופו של דבר אנחנו נהפוך את הדבר הזה למשהו שהוא קידם אותנו והעשיר אותנו ופיתח אותנו ומאפשר לנו לעזור לאחרים בזכות הדבר הזה.

אז איך זה…

‏I'm Sorry
I Love You
Please Forgive Me
Thank You

קשור לעסק שלך, מה? מה זה קשור?

אז קשור מאוד. כי אם אנחנו, עוד פעם, אמרנו שיש לנו אמביוולנטיות כלפי להיות דמות סמכות, כלפי זה שאנחנו נתחבר להכנסה גבוהה ממה שאנחנו הכי אוהבות, כל עוד לא נרפא את הדבר הזה אצלנו, כל עוד לא נשנה את הפרשנות שלנו לדבר הזה, אז אנחנו נמשיך להיות עם רגל אחת על הגז רגל על הברקס, סופר מתסכל, את לא רוצה להיות שם, את רוצה להיות במקום אחר, את רוצה שתהיה הלימה בין מה שאת חושבת ורוצה לבין מה שאת עושה ולבין מה שאת מרגישה.

אז אם את מתחברת לזה ואת אומרת ‏I'm Sorry, את יכולה להגיד לעצמך "אני מצטערת", אם הייתה לך חוויה לא פשוטה בשיווק, אם היה לך איזה פצע שם, אם יש לך איזה שריטה שם, אם יש לך איזה פחד שם, אם יש לך משהו שעוצר אותך, את יכולה להגיד "אני מצטערת", "אני מצטערת שזה החוויה", "אני מצטערת על החלק שלי בה", "אני מצטערת על האמונות שבי, על ההיסטוריה שלי, על כל מה שבי עיצב בי את האמונה הזו".

באמת להרגיש שאת מבקשת, שאת מצטערת על זה, שאת מבקשת מחילה וסליחה, ואת מוכנה בעצם בזה שאת מבקשת סליחה לפתוח דף חדש.
ואז את מבקשת Please Forgive Me.

את יכולה לבקש מעצמך, "תסלחי לי", אני… את יודעת, אנחנו בני אדם ואת של היום יכולה לסלוח לאת של פעם וככה כל הזמן להתפתח מזה ולצמוח מזה ולזוז מהמקום הזה.
אז Please Forgive Me

באמת לשחרר ולהרפות, FOR-GIVE זה מראש אני מוותרת, זה מראש אני נותנת FOR-GIVE אז לשחרר את האחיזה של הדבר הזה בך עלייך, על השיווק שלך, על העסק שלך, על הפעולות שאת עושה. לוותר על זה.

להגיד I Love You

תאהבי באמת את מי שאת היית אז כשהבאת את הלקוחות המסוימים האלה, כשעשית צעדים בשיווק שפחות התחברת, שפחות הצליחו, שפחות עשו לך… באמת באמת באמת לאהוב את זה, לאהוב את עצמך שם, לראות את היופי שזה הביא למי שאת היום, למה שאת היום, לניסיון שאת היום ובאמת להודות להודות לה ולהודות לה… פשוט להודות כדי שאת תוכלי להביא לקוחות חדשים.

את מרפאה משהו בעצמך, את מרפאה את האמביוולנטיות הזו, כדי שתוכלי להביא את הלקוחות שאת רוצה, כדי שתוכלי להביא את הלקוחות בווייב שאת רוצה, בקצב שאת רוצה, באנרגיה שאת רוצה, בשפע הזה שאת רוצה אלייך, והעבודה הזו היא כאילו רוחנית, אבל אני לוקחת אותה למובן המאוד מאוד מאוד פרקטי ומאוד מאוד יישומי של באמת כל הזמן… אני חושבת שבאמת כשאת אוהבת את עצמך ואת פועלת מאהבה ולא מפחד, כשאת חומלת את עצמך ואת לא… כל הזמן שופטת את עצמך כל כך, את יכולה להגיע לדברים מופלאים בעסק שלך.
אז כאן בתגובות תכתבי לי מה חשבת, לאן את לוקחת את זה אליך. אגב, היוטיוב מפוצץ במנטרות של זה, ובמדיטציות של זה והכל.
אני מחכה לשמוע מה חשבת,

תעשי, חיים (:
שלך,
טל