מה את יכולה ללמוד מסטארבאקס על שיווק ומכירות

אם הסתובבת בחו“ל, בטוח נתקלת באחד מסניפי רשת בתי הקפה
של סטארבאקס, הקפה והאגדה.

הם פשוט נמצאים בכל מקום – חשבת על זה?
אל תדאגי, אני לא באמת הולכת לספר לך על קפה, מה שאני כן הולכת לעשות
ביחד איתך – השוואה בין העסק שלך לבין סטארבאקס .

גם אם נראה לך
שאין בכלל מה להשוות, אני מבטיחה לך שאם נעשה מיני ניתוח של המותג,
נוכל לראות שיש לנו הרבה מה ללמוד מסטארבאקס על שיווק ומכירות
ואלו בהחלט דברים שתוכלי ליישם אצלך בעסק. 

אז יאללה, תכיני לך כוס קפה טוב כזה ואנחנו מתחילות..

סטארבאקס, שיווק, מכירות והעסק שלך

1. סניפים רבים

בכל כמה רחובות ניתן למצוא סניף של סטארבאקס והסניפים תמיד מלאים
בלקוחות. יצא לך לחשוב האם יש כל כך הרבה סניפים בגלל הביקוש, או שאולי
ריבוי הסניפים הוא זה שיוצר את הביקוש? אז רשמית, סטארבקס יצרו הרבה סניפים כדי שאנשים לא יעמדו בתור ויתיאשו.

עם זאת, ריבוי הסניפים בהחלט ממצב
את סטארבאקס כרשת שיש לה ביקוש.
הנוכחות שלהם יוצרת חשיפה אצל לקוחות פוטנציאליים- זה עושה חשק, ואווירה מהנה.

מבחינה שיווקית, יש כאן נוכחות ועקביות. וזה בדיוק
מה שאת צריכה לשאול את עצמך. האם השיווק שלך נוכח ועקבי?

2. מענה על צורך אמיתי של הקהל

סניפי סטארבאקס הם בגדלים שונים על מנת לענות על צרכים שונים.
הגודל הוא פונקציה של המיקום ושל הצרכים של הקהל המקומי.
למשל סניף סטארבאקס בתחנת הרכבת יתמקד בלקוחות שרוצים לקחת קפה,
מאפה ואולי גם כריך לדרך. לעומת זאת באזורי העסקים ניתן למצוא סניפים גדולים
יותר עם מקומות ישיבה רבים. דבר אשר נותן מענה גם לאנשים אשר מגיעים לעבוד
מהמחשב נייד, לפגישות עסקים, לצהריים וכולי.

איך המוצרים והשירותים שלך עונים על הצרכים השונים
של הלקוחות שלך? האם יש לך מגוון מספיק של מוצרים? האם המוצרים והשירותים שלך פונים לשלבים שונים בחיי הלקוח? האם הם ממוקדים מדי?

מה את יכולה ללמוד מסטארבקס על העסק שלך?

מה כל כך גאוני בשיווק של סטארבאקס ואיך תוכלי ליישם זאת בעסק שלך

3. אסתטיקה ונראות אחידה

למרות השוני בגודלם של הסניפים, הם עדיין מקפידים על מראה אסתטי
ושפה אחידה. הכל מוצג יפה ומסודר, נראה מזמין וחמים ואי אפשר להתבלבל –
זהו סניף של סטארבאקס!

האם השפה העיצובית שלך עקבית? האם אפשר לזהות מייד את המותג שלך?

4. מוצרים משלימים

סטארבאקס ידועה בתור רשת בתי קפה, אך אם ניכנס לאחד הסניפים
נוכל לראות שהם מציעים הרבה יותר מקפה .

למשל, ישנם מוצרים משלימים
המבוססים על המותג, כמו ספלים ומזכרות שונות.

ועכשיו תורך-

האם גם את מגוונת
את המוצרים שלך? כשאת מציעה רק מוצר או שירות אחד ,יתכן שהלקוח
זקוק לו ויתכן שלא. לעומת זאת, כאשר את מציעה סל מוצרים מגוון וחבילות,
כך עולים הסיכויים שיקנו ממך.

את יותר ממוזמנת להצטרף אלי
לליווי עסקי שיווקי לעצמאיות לביאות וביחד תוכלי ללמוד כיצד להפוך למותג
מבלי לאבד את האופי הייחודי של העסק שלך.

תעשי, חיים :)

שלך,

טל שפיר