איך תוכלי להפוך את העסק שלך מטוב למצוין? תכירי את מודל הקיפוד

יש לך עסק ואת כבר זוכה להצלחה. את מלכה!

העסק שלך חייב לשמור על מגמת הגדילה כדי לייצר לעצמו (ולך)

 גב כלכלי חזק.

את לגמרי הולכת לשרוד בשוק התחרותי, מותק ;)

 בטח את תמיד חושבת מה אפשר לשפר..

איך להשיג עוד לקוחות,

לאן את עוד יכולה לצמוח….?

זה טוב וחשוב לפקוח את העיניים.

אבל לפעמים זו גורם לנו לאבד את המיקוד העסקי ולירות לכל הכיוונים.

גלגל התנופה מטוב למצויין מודל הקיפוד ג'ים קולינס

 מה זה בעצם לירות לכל הכיוונים בעסק ולמה זה לא המצב הרצוי לעסק שלך?

טוב נו, זרמי איתי שנייה עם המטאפורה הצבאית הזו.

דמייני חייל בשדה הקרב.

עייף, מפוחד..

הוא לא יודע היכן מסתתר האוייב.

הוא לא מסוגל לכוון אל המטרה, פשוט מכיוון שאינו יודע היכן המטרה.

אז מה הוא עושה? הוא יורה לכל הכיוונים.

ואין ספק שמתוך עשרות הכדורים, אחד מהם אולי יפגע במטרה. אולי.

אבל מה עם כל התחמושת שהחייל מבזבז כשהוא יורה לכל הכיוונים?

ועכשיו נחזור לעסק שלך.

התחמושת = משאבי העסק (זמן, כסף, אנרגיה.. ו.. כסף, כבר אמרתי?).

 אילו החייל ידע היכן נמצאת המטרה,

הוא יכול היה להסתפק בכדור אחד (!),

 או כמה כדורים בודדים בשביל לנטרל את המטרה.

= כלומר לחסוך במשאבים שלו ולהשיג את המטרה בצורה אפקטיבית.

בעסק מצליח נזהה את המטרה ונתמקד בה.

גלגל התנופה- מטוב למצויין

ג‘ים קולינס,בספרו GOOD TO GREAT (בעברית גלגל התנופה: מטוב למצוין),

מספר על משל הקיפוד והשועל.

המשל מדבר בדיוק על הדברים הללו – המיקוד העסקי.

מודל הקיפוד- משל הקיפוד והשועל- גלגל התנופה מטוב למצויין ג'ים קולינס

משל הקיפוד והשועל

השועל הוא בעל חיים ערמומי.

 הוא יכול לקפוץ, לרוץ ולעשות מארבים על מנת להשיג את מטרתו בדרכים מתוחכמות.

כך הוא משיג את טרפו וכך הוא גם מתחמק מטורפים אחרים.

אבל הקיפוד? הוא לא משתמש באסטרטגיות מתוחכמות מי יודע מה.

בכל פעם, אבל בכל פעם, שהוא מתמודד עם איום הוא עושה רק דבר אחד:

מתכדרר וחושף את קוציו.

והשועל, למרות ערמומיותו, אינו מסוגל להתמודד מול קוצי הקיפוד.

מוסר ההשכל והעסק שלך

בואי נחשוב רגע על האסטרטגיה של הקיפוד.

אין לו הרבה יכולות התקפיות ולכן הוא מתמקד בדבר אחד – הגנה.

זה הדבר שהוא יודע לעשות הכי טוב ב-ע-ו-ל-ם.

וזה מה שהמשל (וג’ים קולינס) באים ללמד אותנו –

כן, את טובה כנראה בהרבה דברים.  מתאים לך לעבוד עם כמה קהלי יעד.

יש כמה שירותים שאת טובה בהם…

אבל!

 יש רק דבר אחד שאת *הכי* טובה בו בעולם.

בעסק שלך התמקדי בדבר אחד.

 בדבר האחד שאת עושה אותו הכי טוב.

ומשם קצרה הדרך כנראה ל-קצ’ינג קצ’ינג.

לכסף!

גלגל התנופה מטוב למצויין גי'ם קולינס מודל הקיפוד

בואי למצוא את ”הקיפוד“ שלך

היכולת המנצחת שלך, היא נקודת המפגש בין 3 מעגלים:

  1. התשוקה שלך – מה ה-“בא לי” שלך? מה הדבר שאת הכי אוהבת לעשות? זה שאת עושה אותו והזמן עף ואת לא מאמינה שכבר עברו כל כך הרבה שעות. מה גורם לך לברק הזה בעיניים? (וכן, כנראה שגם היית עושה אותו ללא תשלום. אני לא אגלה, אם את לא תגלי).
  2. החוזקות שלך – מהם הכישרונות והיכולות הטבעיים שלך? מהם הדברים שתמיד מחמיאים לך עליהם?
  3. מהו המודל העסקי – איפה הכסף? איך תוכלי להרוויח כסף מהשילוב של התשוקה והכישרונות הטבעיים שלך?

ואם את כבר עצמאית ותיקה,

את יכולה להשתמש במודל הקיפוד

למוצר או שירות חדש.

תעשי, חיים ?

שלך,

טל