מה באמת בולם אותך מלעשות מוצר מידע חינמי (ואיך אפשר לפתור את זה)

תפסיקי להפחיד אותם ;)

לקוחות פוטנציאלים מפחדים ממך…
הם עדיין לא יודעים שאת מקצועית, מתקתקת, מדהימה…
אז הם מפחדים לרכוש ממך. הם מפחדים להפסיד זמן, כסף, אנרגיה. ופחות רוכשים.

אחד הפתרונות הטובים הוא מוצר מידע חינמי.

מוצר מידע חינמי, עושה לך קיצור דרך.

הלקוחות מתנסים איתך בלי שהם מסתכנים (חוץ מהזמן שלהם). אחרי שהם לומדים לסמוך עליך, הם יתקדמו כבר לרכישה.

את יודעת את זה ועדיין לא עושה?
את ממש לא לבד!
החודש במועדון האינטרנטי עצמאיות עושות, חיים עבדנו על מוצר מידע חינמי (בכל חודש אנחנו מתמקדות ומקדמות נושא אחר בעסק). החברות במועדון קיבלו הכל- טמפלט לבניית המוצר שלהן, שפע רעיונות שמתאימים בול לעסק שלהם, כותרות, ואפילו כל העניין הטכני הוגש בביסים קטנים..
אבל עדיין עלה העניין המנאטלי. איך להתמודד עם כל הפחדים העסקיים שמציפים וגורמים שאיכשהו המשימה הזו תדחה ותדחה.
הכנתי להן ולך סרטון שמטפל בדיוק בכל הביישניווק (= ביישנות בשיווק) ובפחד העסקי.

סקרניתתתת לשמוע מה לקחת מהסרטון! ספרי לי?

תעשי, חיים :)
שלך,
טל

ואם את מעדיפה לקרוא במקום לצפות בסרטון, תמללתי אותו עבורך כאן :)

מוכנות להצצה מאחורי הקלעים של מועדון עצמאיות עושות, חיים :)
אז כל חודש מועדון עצמאיות עושות, חיים אנחנו פונות לנושא אחר שהוא קריטי
לעסק שלנו, מקדמות אותו, מטפלות בו וכל זה בפחות משעה בשבוע. 

החודש אנחנו מתמקדות במוצר מידע חינמי

החודש, חודש אוגוסט יש לנו קצת יותר זמן להתעסק בבק אופיס,
בדברים מאחורי הקלעים. אנחנו מתמקדות במוצר מידע חינמי.
בעצם, משהו שאנחנו מפרסמות ללקוחות, לקוחות פוטנציאלים, הם מורידים
אותו תמורת המייל שלהם וזה מזרים לנו כל הזמן עוד מתעניינים חדשים,
פוטנציאלים, רלוונטיים, בול, מדוייקים לעסק שלנו ולמה שאנחנו עושות.

אז, עסקנו קצת בפרקטיקה וכאילו, לכאורה עכשיו הגיע הרגע שאנחנו מייצרות
את זה, עושות את זה ויאללה, נותנות בראש עם מוצר חינמי וזה שלב מאוד חמקמק
כי מאוד יכול להיות שזה יהיה מסוג הדברים שאומרות, כן, סבבה אני אגיע לזה מתי שהוא
ואיך שהוא אוגוסט יעבור, ספטמבר יעבור וזה לא יקרה. למה זה לא יקרה?
זה לא יקרה לא כי חסר הידע הטכני, כי לזה גם כיסינו אתכן במועדון.
זה יקרה כי יש פה גם עניין מנטאלי וזו אחת השאלות באמת, שעלתה במועדון.
מה קורה מבחינה מנטלית, איך אני עושה את הצעד הזה מבחינה מנטלית,
איך אני מרגישה שאני יכולה לעשות את זה ובואי נפרק את הדבר הזה לכמה גורמים
כי יש פה כמה עניינים שכתבתי לעצמי ואני רוצה לדבר איתך עליהם.

כשאת עושה מוצר מידע חינמי את הופכת להיות אוטוריטה 

כשאת עושה מוצר מידע חינמי את בעצם הופכת להיות אוטוריטה בתחום שלך.
את מחליטה שיש לך מספיק מה להגיד בנושא מסוים, את יוצאת איתו החוצה,
את שמה את עצמך בחזית, את הופכת להיות האוטוריטה, את לא מאחורי הקלעים,
את לא מאחור. את שם בחזית וזה יכול להציף הרבה עניינים אצלנו, לא פתורים
מבחינת המחשבות והרגשות שלנו כי כשאת הופכת להיות דמות סמכות אז קודם כל,
האם את בעצמך חווית עניינים לא פתורים עם דמויות סמכות אחרות בחייך?
האם יש לך יחס לא פתור עם משהו בעבר שלך? עם דמויות סמכות שהיו בחיים שלך?
את תופסת אותם בצורה מסוימת, את מתנגדת אליהם בצורה מסויימת, את חווית אותן
בצורה שלא היתה נעימה לך, לא היתה מספיק תומכת בך ובמה שאת צריכה ואולי –
בגלל זה יהיה איזשהו חסם מלהיות בעצמך דמות סמכות כזו.

את תמיד תהיי שניה לפני ההצלחה

יכול להיות שיהיה פה משהו שיבלום אותך מזה ויהיה פה איזה Unfinished Business
סביב הדבר הזה וכל עוד הנושא הזה לא יהיה פתור וזה כמובן לא בכלים עסקיים,
זה בכלים אחרים של אימון, טיפול, מה שעובד לך. את לא תוכלי באמת להיות שם בחזית,
את תמיד תהיי שניה לפני ההצלחה. תמיד זה יעצור בדקה לפני, בשניה לפני.
אז, לשים לב האים באמת יש לך איזשהו אישו עם דמויות סמכות.

עכשיו, יכול להיות שהעניין שלך עם להיות אוטוריטה, עם להיות דמות סמכות,
בכלל לא קשור לדמויות בעברך, הוא קשור לך עצמך. פתאום זו אחריות,
פתאום אוקיי, אם את שם את צריכה באמת לחדש, את צריכה לתת ערך מטורף,
את צריכה באמת לתת משהו שישמיע אותך מול האחרות ואולי כאן זה מרתיע אותך,
זה מפחיד אותך, את מרגישה שאין לך מספיק מה להגיד, הקול שלך לא מספיק חד
או הניסיון שלך לא מספיק או כל הדברים האלה שבעצם מונעים ממך מלהגיד אוקיי,
אני על זה, אני לגמרי מרגישה שאני יכולה להיות דמות אוטוריטה ולהגיד את מה שיש לי
ובאמת לתת מוצר מידע, לתת איזשהו מדריך, להדריך אחרים.

לתת מוצר מידע, לתת איזשהו מדריך, להדריך אחרים

הרבה פעמים דווקא למאמנות ולמטפלות, הן אומרות – אני לא יכולה לתת מוצר חינמי,
כי זה לא אתי, זה לא לתת את הטיפול שמגיע, זה לא לתת את הדברים האלה,
נכנסות לעניינים של אתיקה ובואי, אף אחד פה לא חשב שאת הולכת לתת טיפול
לאף אחד כן, זה מוצר מידע חינמי. זה משהו שהוא באמת, לתת את הטיפים הכי כללים
ובמסגרת האתיקה לדבר ולהגיד שכדי ליצור באמת את הבעיה צריך להגיע לטיפול
כמו שצריך או לאימון כמו שצריך או לכל הדברים האלה. זה גם חסם בעצם,
שבולם אותך מלהתחיל לבנות את האוטוריטה שלך ולהתחיל ליבנות את הקהל
שאת יכולה לדוור לו ולשמור איתו על קשר ולהזמין אותו לפעילויות שאת עושה
בעסק שלך כל הזמן. אז גם המקום הזה של “כאילו קצת להירתע מלתת טיפול”
זו לא הנקודה כי את לא באמת נותנת טיפול, אף אחד לא מצפה שבמוצר חינמי
תתני טיפול. יש טיפול, לשם תפני אותם ויש את הלתת את הטיפים למצבים הכי כללים,
הכי בצורה אטית אחראית ונכונה  שכן יכולים להתחיל למשוך אנשים לעקוב אחרי מה –
שאת עושה והתכנים שלך ובהמשך אולי גם להפוך להיות המטופלים שלך. גם זה,
שימי לב, חסך של מטפלות ומאמנות.

יכול להיות שאת מפחדת מביקורת

דבר נוסף, יכול להיות שאת מפחדת מביקורת. את תתני את מי שאת,
את תתני את הטיפים שלך ואת מפחדת מביקורת, שפתאום אנשים יעוטו עליך
ויצלבו אותך ויסכלו אותך בכיכר העיר. עכשיו, תראי אני חייבת לשתף אותך.
היה לי בוקר מג’נון. מישהי אמרה שהיא עוזבת את המועדון, 3 אמרו שהן
מצטרפות למועדון, אחר כך קיבלתי עסקה בעשרות אלפי שקלים, נכנסה פתאום,
סגרנו. ככה, כאילו בהכי קלות שיש, חמסה, חמסה :) וקיבלתי את מייל השנאה
הראשון שלי מגבר. אני לא יודעת איך הוא התגלגל לרשימה שלי, מה קשור בכלל
ותמיד יש לי את הוי הזה שאת מאשרת דיוור. אני לא יודעת איך הוא קשור לחיים.
הוא לא קהל היעד שלי בשום צורה ועניין. הוא הצטרף דרך מישהו אחר בכלל.
בקיצור, מייל שנאה מעליב, פוגע, בו הוא תקף אותי נורא על איזשהו מוצר מידע חינמי
שאני נותנת, שזה וובינר שהולך להיות. הוא לא בדק מי אני, הוא לא בדק מה אני עושה
או לא, הוא פשוט ירה, ירה, ירה וזה לגמרי שלו וזה ברור לי וקיבלתי וואטסאפ
הכי מרגש בעולם מלקוחה אחרת שכמה וכמה וכמה.

זו בחירה שלנו על מה אנחנו מסתכלות

בקיצור, מה אני מנסה להגיד, זו בחירה שלנו על מה אנחנו מסתכלות.
קורים דברים משוגעים. כשעסק פעיל כל שניה קורים דברים, כל שניה יש משהו,
כל שניה יש תגובות אוהדות מטורפות ותגובות מטורפות מטורפות.

אז על מה אנחנו שמות את הפוקוס, על מה אנחנו מסתכלות?
אנחנו לא באות לרצות את כולם, אנחנו לא מתאימות לכולם, זה לא העניין.
העניין הוא לתת את מה שאנחנו יודעות לתת למי שמתאים לנו.
לקרוא ללקוחות המדוייקים לנו ולתת להם ערך ולתת להם את מה שהם או הן באמת
צריכות או צריכים. להם אנחנו מדברים, אליהם אנחנו פונים במוצר המידע
החינמי שלנו ולא לכולם. אנחנו לא באות לרצות את כולם, זה לא התפקיד שלנו.
אנחנו לא יכולות להתאים לכולם, ממש לא. בטח לא בעסק של אישה אחת
או בעסק של שניים שלושה עובדים. אנחנו רוצות לפנות ללקוחות הכי מדוייקים
ולפתח עור של פיל, שמיעה סלקטיבית וכל מה שצריך למי שלא מתאים.
אנשים הולכים לצקצק, Haters Gonna Hate כמו שאמרה… טיילור סוויפט.

אנשים הולכים לצקצק, Haters Gonna Hate

יש מי שמצקצק ויש מי שמבקר ויש מי שמאוד, מאוד חשוב לו גם שתדעי
שזה מה שהוא חושב והוא חולק עליך והוא יגיד את זה שישימו לב גם
שהוא לא מסכים איתך ויש מי שעושה, זו את. את עושה, את מתקתקת,
את מקדמת את העסק שלך, את הולכת קדימה. למי איכפת מה הם חושבים?
הם בחיים לא יהיו הלקוחות שלך. הם לא מתאימים, הם לא. מה זה משנה?
שיחשבו. את עושה את שלך, לך יש הרים להזיז. זה מה שחשוב.

אז, כל העניין הזה של פחד מביקורת ופחד ממה שיגידו, אם זה מותאם,
אם זה משהו שבאמת אין לך מספיק ידע, אין לך מספיק קילומטראז’ עסקי,
אין לך מספיק ניסיון, אז תעשי וסטיק טו מה שאת יודעת, למה שאת מרגישה
מספיק בנוח לעשות ומשם תתפתחי ותמשיכי לעשות. אבל, אם זה מפחד
מאיזשהו קהל דמיוני וזה מה שמנהל לך את העסק אז בואי תחזירי את המושכות
לידיים שלך, בואי תנהיגי את את העסק שלך, בואי תובילי אותו את.

בואי תנהיגי את את העסק שלך, בואי תובילי אותו את

האם יהיו תגובות, יכול להיות שכן, יכול להיות שלא. מה זה משנה. את פונה
למי שהכי , הכי מתאים, למי שהכי מוביל ובהם את מתרכזת ולהם את נותנת ערך.
זאת כל התורה כולה ואם את מפחדת, זה עוד חסם שעלה, אני מפחדת לא להיות
מקורית, אני מפחדת לא להגיד את זה. חיים שלי בלב, מי שאת, מה שאת,
בלי לעשות כלום – את מקורית כי אין עוד אף אחד אחר כמוך. המשפט האהוב עלי
ותהיי את ,כי כל השאר כבר תפוס. אז, את לא יכולה להיות לא מקורית, את לא יכולה
לא להיות את ולא להגיד את הדברים בקול שלך ובמי שאת ובמה שאת כי מעצם זה
שאת זה את, את מקורית. אז, הפחד הזה מעכב אותנו מלקרוא לקהל שמתאים לנו,
לקהל שמתאים לנו זה מחדש, לקהל שמתאים לנו, הוא יתחבר למי שאנחנו,
לאיך שאת אומרת את הדברים. זה הרי ברור ומובן מאליו. תסתכלי על ילדים בגן,
אף אחד לא מנסה להיות מקורי, הם פשוט מה שהם, הם יודעים שהם מהממים
כפי שהם בלי לנסות שום דבר אחר. אותו הדבר כאן, את מקורית מעצם היותך.
זה איזשהו משהו שגורם לדחות את זה ולדחות את זה במקום באמת להסתכל
על הפחד הזה ולהגיד, אוקיי, ברור שאני מקורית. אני זה אני, אף אחד לא יכול –
להיות אני. ברגע שאת זזה מהמקום שאת באה לרצות את כולם ואת זה את ואת יודעת
שאת מכוונת לקהל מסוים ואת יודעת שמה שאת אומרת מחדש לו, פרובלם סולבד,
אין יותר את הבעיה הזו. אז, בואי נראה מה אנחנו עושות, אוקיי.

הדבר הראשון שאנחנו עושות כדי להתקדם מהמקום הזה, זה פשוט לכתוב

ככה, הדבר הראשון שאנחנו עושות כדי להתקדם מהמקום הזה, זה פשוט לכתוב,
פשוט לכתוב לעצמך ממה את מפחדת כאן. מהם הדברים שמטרידים אותך,
מה האישו שלך עם זה, מה הנקודה? מה בעצם קורה שם? ממש לכתוב את זה.
לכתוב, אני מפחדת שיצקצקו, אני מפחדת שיגידו אני לא מספיק טובה,
אני מפחדת שיגידו שאני לא מספיק מקורית, אני מפחדת לקבל מייל שנאה
כמו ההוא ששלח… מה זה הדבר הזה? ברגע שאת יודעת מהו והוא ספציפי,
את יכולה לענות לו, את יכולה להגיב לזה. הפחד לא משתק אותך, יש פה דיאלוג,
את יכולה לענות, את יכולה להבין שאולי הפחד שלך אומר לך משהו, שהוא באמת
אומר לך אוקיי, בואי תקחי את הדברים קצת יותר לאט, בואי תלמדי עוד איזה משהו,
בואי תתמקדי רק בדבר ספציפי ולא איזה מוצר ענקי. זה מאפשר לך לזוז מהמקום הזה.
זו לא ביקורת שהיא מקבעת אותך, משתקת אותך וכאילו זה הופך להיות משהו שנדחה
ונדחה ואת לא מגיע אליו והביטחון העסקי העצמי שלך נפגע כי כאילו את יודעת
שאת “צריכה” לעשות את זה אבל את לא עושה את זה כי משהו פה לא פתור לך עדיין
אז את לא שמה לב לזה. האם זה פחד מלהיות סמכות, האם זה פחד או עניין לא סגור
עם סמכות שהייתה לך בעברך. מה זה הדבר הזה? תכתבי אותו ואז תכתבי מה
את יכולה לעשות. האם באמת זה המצב? האם באמת? בואי ניקח מישהי שחוותה
יחסי סמכות לא טובים, יש לה עניינים עם זה אז היא יכולה להגיד, אוקיי, אבל אני
זה לא הבנאדם ההוא, אני לא הוא. זה הסיפור שלהם, לי יש סיפור אחר, אני בכלל
לא נכנסת לזה. 

את מפחדת לא להשמיע את הקול שלך או לא להיות מקורית

או, אם את מפחדת לא להשמיע את הקול שלך או לא להיות מקורית אז דרך אחת
להתמודד עם זה זה לעשות 3 שנים סרטון, להתכונן עליו, לכתוב את תסריט החלומות
לסרטון המושלם, להזמין צוות תאורה, לעשות…. ואז לצאת עם סרטון אחד או שלהגיד
לעצמך, וואלה אני עכשיו מצלמת חמישה סרטונים ברצף ואת החמישי אני משדרת
לא משנה מה, אוקיי. להגיד לעצמך, ברור שאני זה אני ואין אף אחת כמוני וזה לא באמת
ממשי, זה משהו שהוא לא רציונלי ולא לפחד להוציא את האישיות שלך, את מי שאת,
את מה שאת, את הג’נן שלך. זה  מה שממגנט אליך, זה מה שהופך אותך, לאותך.

פשוט לאלץ את עצמך לעשות את זה במסגרת חיצונית של זמן וכסף

והעצה אולי הכי טובה שאני יכולה לתת לך בנושא הזה, איך באמת להתגבר על זה,
זה וואלה, פשוט לאלץ את עצמך לעשות את זה במסגרת חיצונית של זמן וכסף.
להתחייב לאנשים אחרים, או לחברות שלך, ל- 10 חברות הכי טובות,
ל- 10 בנות, להגיד, אני הולכת לעשות את זה, להגיד פה במועדון שלנו,
אני הולכת לעשות את זה, להגיד פה בתגובות, תכתבי לי – אני הולכת לעשות
את זה. כן, אני הולכת לעשות את זה ופשוט לעשות את זה. להתחייב ואז –
כשאת מחייבת כלפי חוץ, איך שהוא התהליכים המנטליים מואצים, איך שהוא –
פתאום המקום הזה נהיה לנו פתור יותר וברור יותר ואנחנו יכולות להתקדם אליו
הלאה ,אז פשוט להכניס לתוכנית עבודה, כל רבעון, על איזה מוצר חינמי את הולכת –
לעשות כל חודש, לבנות סביבו קמפיין ממומן וככה את יודעת שאת חייבת לייצר
את הדבר הזה כי את התחייבת או לקמפיינר שלך או למי שזה לא יהיה, שתעשי את זה.

אז, פשוט להתחייב החוצה, כלפי חוץ. זה לפעמים פותר לנו את המקום הזה
ומניע אותנו ונותן לנו את הבעיטה הקטנה הזו שלפעמים אנחנו צריכות לעשות.
אז, לתת מענה למקום המנטלי, לתת מענה לפחד, מהו הפחד הזה, מה הוא בא להגיד?
לזהות אותו בכלל, להבין מהו, מה את רוצה ואחר כך פשוט להתחייב שאת עושה
ופשוט נותנת בראש. 

תעשי, חיים :)
שלך,
טל