לוח חזון- עם הרגליים על הקרקע והעיניים בכוכבים

https://www.youtube.com/watch?v=UC0g_7rHfys

עוד רגע ספטמבר, וזה מגיע הרבה יותר מהר ממה שנדמה לנו (הורים בחופש הגדול, תחזיקו מעמד רק עוד קצת..) וכולנו נכנס לסחרחרה של תכנון ומטרות לשנה החדשה.

אני לפחות שאלתי את עצמי לא פעם, איך זה שבספטמבר יש לנו יומנים חדשים ומנצנצים, מחברות נקיות, מוטיבציה בשמיים, ברק בעיניים, הר של תוכניות לכיבוש האוורסט…

ובסביבות נובמבר, אנחנו מוצאים את עצמנו מנסים לטפס על תל עובדיה. מקסימום.

איך זה  יכול להיות שנפער פער כה גדול בין האמביציה והרצונות שלנו ובין הביצוע שנה אחר שנה? מה קורה שם, והאם יכול לקרות אחרת?

יש לכך לא מעט תשובות שהן ייחודיות לכל אחד ואחת.

מהמרכזיות שבתשובות האלה, היא שהמוטיבציה שלנו יורדת בתהליך טבעי ואנחנו נשטפים בשוטף מבלי לשמר אותה.

במקום לממש את החלומות הגדולים והסודיים שלנו, אנחנו מתעסקים בלעקוב במתח בקבוצת הוואטס אפ של הכיתה מי לקח בטעות את המעיל של יהלי המתוק.

והחלומות שלנו נותרים חלומות בהקיץ.

חשוב להבין, הדרך האמיתית לבצע שינוי היא על ידי שמירה על מוטיבציה גבוהה. כוח רצון, הוא חשוב כמובן, אבל בתהליכים ארוכים יותר, הוא פשוט לא מספיק.

כוח רצון ה"סטארטר", ההתנעה שמובילה אותנו להתחיל בשינוי. מוטיבציה היא הגורם שמאפשר לנו להמשיך ולהתמיד גם כשכוח הרצון נגמר. לכן חשוב כל כך לשמר את המוטיבציה שלנו ולטפח אותה.

או אם להמשיך באותה המטאפורה, כוח הרצון הוא כמו ללכת לקנות את אותו יומן חדש ומנצנץ. מוטיבציה היא היכולת למלא את אותו יומן בתכנים משמעותיים ומספקים יום אחרי יום.

אז רגע לפני קלחת התכנון הספטמברית, זה הזמן להבין מה באמת רוצים.

אבל באמת באמת.

אחת הפעילויות הכי כיפיות וקלילות לעשות את זה, היא ביצירת לוח חזון.

 

לוח חזון טל שפיר

תתחילו לשחק. השמיים הם הגבול…

כל שתבקש לו יהי

דירה חדשה?

בית חדש?

זוגיות?

חופש כלכלי?

טיול חוף לחוף בארצות הברית?

לכתוב ספר?

לפרוץ מבחינה עסקית?

לקבל קידום?

מה החלום שלך?

 

 

לוח חזון טל שפיר

פינטרסט זה מקום מצויין להתחיל למצוא בו השראה ללוחות חזון. בקרו בפינטרסט שלי 

לוח חזון: השראה יוצרת פעולה יוצרת תוצאה

אבל, זה לא מסתכם רק בלהבין מה רוצים. ההשראה שמקבלים מלוח שכזה, יוצרת תנועה ופעולה בחיים.

זה הולך ככה: השראה יוצרת פעולה. ככל שתהיה לכן יותר השראה ומוטיבציה, כך יותר תדייקו בפעולות ובאנרגיה ופחות תתפזרו. ככל שתצרו יותר פעולות, כך תקבלו יותר תוצאות.

אז מה זה בעצם לוח חזון?

החוש הדומיננטי ביותר שלנו הוא חוש הראיה. לא סתם יש בשפה התקנית והלא-תקנית כל כך הרבה ביטויים הקשורים לראיה החל מ"ראה בעיני רוחו" וכלה ב"לא רואה אף אחד ממטר".

המילה חזון, ובאנגלית Vision, ראיה, מדברת גם היא על לחזות, לראות משהו מראש. בעצם זהו לוח תמונות שהדימויים שבו משקפים את עולמנו הפנימי, את כל הרצונות, התקוות והחלומות שלנו. חזון הוא אחד מהאלמנטים עליהם מושתתים תהליכי אימון שמובילים אנשים למקומות טובים יותר.

יש מי שמייחסים ללוח החזון תכונות מיסטיות של מיגנוט הדברים לחייהם וכדומה.

הממממ…. אני לא בטוחה לגבי זה..

אך ברגע שהמאווים והרצונות שלנו נמצאים באופן מוחשי במקום נגיש לנו, הם הופכים להיות חלק מ"שדה הראיה" הרגשי והמנטאלי שלנו.

במילים אחרות, הם מתחילים להיות בפוקוס ובמיקוד ובמרכז העשייה שלנו. במקום רק להיזכר בשאיפות שלנו ב-1/9 בכל שנה, יש לנו תזכורת תמידית, מרגשת, חיה ובועטת שלא נותנת לנו לשכוח מה מעניק לנו משמעות. לא רק מתכננים, ומתכננים היטב, אלא מתחילים לבצע בפועל את התוכניות. כך ההשראה הופכת לפעולה וזהו בעצם אותו "מיגנוט" עליו מדברים.

כלומר, על ידי זה שאנחנו משאירים את לוח החזון מולנו, אנחנו מתדלקים שוב ושוב את המוטיבציה שלנו. אנחנו לא מסתפקים רק על כוח הרצון, אלא נותנים למוטיבציה שלנו להוביל אותנו כל השנה ולא שוכחים אותה אי שם מאחור.

 

לוח חזון טל שפיר

לוח חזון – כביש עוקף שופט

מתישהו בדרך, רובנו איבדנו את היכולת המשחקית של לחלום.

פשוט לחלום.

לחלום  בלי שאיזה קול פנימי של שופט פולני מיד יצעק לנו באוזן הפנימית שאנחנו סתם מפנטזים/ מבזבזים את הזמן שלנו / לא באמת מגיע לנו.

יצירה של לוח חזון נובעת משימוש במוח ימין שלנו, החלק הפראי, היצירתי, בעל הדמיון ושאר הרוח. לכן, לוח חזון הוא מעין "כביש עוקף שופט", שמאפשר להתחבר באמת לחלקים בנו שלעיתים קרובות מדי מושתקים ביד רמה.

לוח חזון הוא מעין סיפור מסע של מה שהיינו רוצים שיקרה לנו בעתיד.

אפשר להקדיש את לוח החזון לכלל תחומי החיים, או ליצור ללוח חזון לנושא אחד ספציפי שנרצה ליצור בו תנועה. למשל בית מסודר, או חופש כלכלי.

 

לוח חזון טל שפיר

לפעמים יספיק דימוי אחד ממוקד. יאללה, השנה קופצים למים?

לוח חזון וילדים

אפשר ורצוי ליצור לוח חזון עם ילדים.

למשל, אפשר להקדיש פעילות משפחתית שבה בונים לוח חזון משפחתי: איך אנחנו רוצים שהמשפחה שלנו תיראה? לאן אנחנו רוצים לנסוע? איך יראה הבית שלנו? איך יראו הקשרים שלנו? ועוד ועוד.מומלץ להקצות מקום אישי לכל אחד מבני המשפחה בלוח וגם אזור שיהיו מוקדש לכולם כמשפחה. אין ספק שזהו אחד מזמני האיכות המרגשים והמאחדים שתוכלו להעניק למשפחה שלכם.

גננות, מורות, מטפלות קבוצתיות, גם בגנים או בכיתות או בכל קבוצת ילדים אחרת ניתן ליצור לוח חזון. זו הזדמנות חשובה לקבוצת הילדים שעדיין לא יודעת להביע עצמה בכתב, ליצור באמצעי לא-מילולי חוזה וחלום משותף.

 

לימים לחוצים במיוחד, אפשר ליצור לוח חזון שיעזור לעבור את אותו הרגע ואחר כך למחוק.

לימים לחוצים במיוחד, אפשר ליצור לוח חזון שיעזור לעבור את אותו הרגע ואחר כך למחוק.

 

זה פשוט מדליק, נכון? 

ואם נדלקת על הנושא, בואי, השתתפי בסדנה הקרובה של לוח חזון.

אין כמו הנחיה מנוסה, נכונה וטובה לעזור לך להגשים את החלומות שלך חלום אחר חלום.

לפרטים, ליחצי על הקישור כאן למטה:

 

טל שפיר לוח חזון

_________________________________

עדכון! ההרשמה לפעילות זו נסגרה. פעילויות נוספות בהמשך מובטחות.. ובינתיים, אם את רוצה כלים נוספים להגשמת חלומות, מוזמנת להצטרף  לקבוצת הפייסבוק שלי או לאימון וליווי עסקי אחת על אחת ותתחילי לעשות, חיים :)