מעדיפה לקרוא? הנה התמלול של הסרטון

יצירת שיתופי פעולה כמו בוסית!

והחודש אנו מדברות בינואר על שיתופי פעולה,
איך להשתמש בדבר המהמם הזה שכמעט ולא עולה לנו כסף
והוא כל כך אינטואיטיבי וטבעי לנו הנשים,
ואיך להשתמש בו כדי למנף את העסק,
להגיע לעוד קהל מדוייק, חם, אוהד. להגדיל את הקהילה שלנו ולייצר עוד רווחים בעסק.

אני חושבת שבעיקר בתקופה הזו שהיא כל כך מורכבת ומלאה בכל כך הרבה חוסר וודאות,
אנחנו יכולות לעשות כל מה שצריך כדי להיות קצת ממזרות
וקצת יצירתיות בדרך שבה אנחנו מובילות את העסק שלנו קדימה,
ואם אפשר לעשות את זה בכישורים הנשיים המדהימים שלנו,
שזה קצת קסם אישי, קצת כישורי אנוש בהרבה הרבה אמונה, ואהבה לקהילה שלנו,
זה לא עולה לנו הרבה כסף אז למה לא? זה דבר מדהים. 

אז בהמשך להרצאה שהיא סגורה רק למועדון,
אני כן רוצה לדבר איתכן על איך אפשר להכניס את שיתופי הפעולה
למשהו שהוא שיטתי בעסק שלנו.
איך אפשר להכניס את זה לתכנית העבודה השנתית.

אז תכנית עבודה שנתית, אתן יכולות לחטט קצת בערוץ שלי ולפשפש,
ויש שם הרבה מאד סרטונים על איך לבנות אותה ואיך לעשות אותה,
ואיך לעשות תכנית עבודה שהיא עובדת בשבילנו,
והיא קלה לנו והיא מורידה מאיתנו סטרס ומעלה לנו את הרווחים.

אבל בגדול מה שאני רוצה לעשות בהקשר הזה של שיתופי פעולה,
זה להסתכל על השנה שלנו ולראות אילו מוצרים אנחנו מקדמות ושמות בחזית.

מתי? אוקיי?

קודם כל אלו מוצרים בכל רבעון, מה אנחנו רוצות לקדם?

אולי את מוציאה קורס חדש? אולי את פותחת קורס דיגיטלי?
אולי את עושה איזושהי תכנית חדשה? אולי תכנית ליווי? אולי מוצר פיסי?
כל פעם לראות במהלך השנה, מה הדבר שאותו את מקדמת בכל רבעון.

זאת אומרת, יש לך ארבעה כאלה, מה מוביל אותך בכל רבעון כזה?! מה הדבר שאותו את מקדמת?
ואז לראות אותו הדבר בתכנית השיווקית שלך, בתכנית עבודה, זה לאו דווקא תכנית שיווקית.

תכנית עבודה תהיה מה את צריכה להכין, מה צריך לקרות, למפות כל מה שקשור לשיווק וכו’,
לאסטרטגיה, כל מה שקשור לקהל יעד ותכנית שיווקית היא בעצם…
איך את מספרת לעולם על הדבר המופלא הזה שאת יצרת.

עכשיו בדיוק כמו שיש לך בתכנית השיווקית שלך,
מקום לכל פלטפורמה ותוכן ייעודי וייחודי לכל פלטפורמה,
את לא מן הסתם תפרסמי מה שאת עושה באינסטגרם, את לא תעלי את זה בפייסבוק,
אלא ההיפך. אז שיתוף פעולה, אנחנו מתייחסות אליו כאפיק שיווקי בהיבט הזה לכל דבר ועניין.

זאת אומרת, איזה סוג של תוכן מעניין אותך ליצור בזמן הזה,
והשאלה הכי חשובה שאת רוצה לשאול את עצמך,
זה לאן את רוצה להוביל את הקהילה?
מה את רוצה שיקרה בסופו של דבר עם אותם אנשים מתעניינים,
עם אותם לקוחות שלך, לאן את רוצה להוביל אותם?

האם זה מוצר חדש שלך? האם זה אולי מוצר פיסי שלך?
האם זה שרות חדש? לאן? מה את רוצה שיקרה עם אותם אנשים? זה בתכנית העבודה.

ובתכנית השיווקית את מדברת בעצם על אילו תכנים,
איזה סוג של תוכן את יכולה לתת כדי שירקום עור וגידים לתכנית העבודה שלך,
כדי שבאמת יבוא קהל שיקנה ויהיה מוכן לשלם מהדברים שאת מציעה להם.

אז שיתוף פעולה זה ערוץ שיווקי לכל דבר ועניין בהיבט הזה, שאנחנו מתייחסות לזה ככלי שיווקי,
כמשהו שאנחנו משקיעות בו, מטפחות אותו, חושבות עליו,
מכניסות אותו באופן שיטתי וקבוע ויציב בעסק שלנו.

זה משהו שאנחנו מבינות שאנחנו לא נהיה מיד אלופות בו והכי טובות בעולם,
אלא לוקח לנו זמן להתפתח בו ואנחנו מרשות לעצמנו להתנסות,
ואנחנו מרשות לעצמנו לבדוק מה עובד, מה לא עובד.

אז זה בהיבט השיווקי, ובהיבט של תכנית העבודה,
יכול להיות שאת תרצי ליצור מוצרים או שירותים שהם בשיתוף פעולה עם אנשים אחרים,

בשתי רמות, ברמה השיווקית וברמת העבודה.
ולפעמים הן יהיו דבר מוביל לדבר.
אז האם מבחינת תכניות עבודה שלך, את רוצה להוסיף אנשים עם כלים משיקים לשלך?
אנשים שאולי הם קולגות? מי הם אותם האנשים? ואת זה את מכניסה לתכנית העבודה על ציר זמן.

ואז, אני אצלי התכנון זמן הולך תמיד קודם כל במחברת,
המוח חושב עם העפרון מחובר, אי אפשר בלי.
אחר כך זה עולה לדיגיטל, אחר כך זה עולה למחשב, זה עולה מסודר, אבל קודם כל מחברת,
אפשר ללוחות תכנון שלי ואז לדיגיטל.

אז מחברת כזו, כלי מאד מדעי נכון? מאד מאד מפואר. בסך הכל כדי להפוך את זה לשיטתי,
אני כותבת קודם כל את השורות, מי הם האנשים שמעניינים אותי, כיף לי לעקוב אחרי התכנים שלהם,
אני מרגישה שהם בוויב שלי, אני מרגישה שיש לי לשון משותפת איתם, שפה משותפת,
יש לנו קהל יעד שהוא דומה או שיכול להיות קולגות ישירות
או שזה אפילו יכולות להיות קהל יעד שהוא/הם בכלל מתחום אחר,
אבל קהל היעד שלנו הוא אותו קהל יעד.

מי הם האנשים האלה? אני ממש כותבת את השמות, אני נכנסת ומסתכלת על כל התכנים שלהם.
מה הם כותבים, איזה שיתופי פעולה הם עשו בעבר?
אם זה ברמת התוכן, מה מעניין אותם? סרטונים יותר? יותר דברים כתובים?
אולי הם יצרו וובינרים משותפים? מה זה הדבר הזה שהם עושים?

ממש מסתכלת על שיתופי פעולה שהם עשו, איפה אני, איפה הם,
איפה אנחנו יכולים להתממשק, מה יכול להיות לנו משותף?
וכל מיני הערות אני יכולה לכתוב לעצמי, למשל איפה אני משלימה אותם או מה היה מעניין אותי לעשות איתם,
האם למשהו שהוא שיווקי? למשל לעשות וובינר משותף,
ואז מה אני רוצה לעשות עם אותם אנשים, עם אותם לקוחות שאספנו,
לאן אני רוצה להוביל אותם אחרי הוובינר או שזה יכול להיות מוצר, ממש מוצר מעניין ואז לפנות אליהם.

לכל תחום מקצועי כזה אני לוקחת כמה כאלה כי לא לכולם יתאים באותו זמן שלי מתאים,
לא לכולם זה באמת יצא לפועל כי אלף ואחת סיבות.
זה יכול גם לא לצאת לפועל ויש כאלה שמאד מאד יתלהבו,
וירצו ויש כאלה שפתאום אתן תרגישו שפחות הכיוון שלכן…

בקיצור שיהיה לכן כבר כתוב מראש, כל האנשים האלה, מה הפלטפורמה שהם הכי חזקים בה,
כי אולי אתן תרצו ככה להתקדם באותה פלטפורמה ומה בסופו של דבר יש לך להציע לאותו קהל שלהם,
ומה להם יש להציע לקהל שלך.

זאת אומרת, מה יוצא לקהל מזה, לקהילה שלך שאת רוצה כל כך לטפח אותה ולתת לה.

ואז מה שאת עושה, אחרי שאת כותבת לך את כל ההערות, את כל הרעיונות, את כל הדברים האלה,
את מסתכלת…אמרתי לך אצלי לפני שזה נכנס למחשב, קודם כל למחברת.
אז את מסתכלת על התכנית הרבעונית לרבעון הקרוב.

מה את מקדמת שיווקית? מה את מקדמת מבחינת מוצרים ושירותים?
ואיפה אותם אנשים מעניין אותך להכניס אותם? לשלב אותם?
איפה הם יכולים להיות? באיזה פלטפורמה שיווקית שלך הם יכולים להשתלב…
אולי מוצר לעשות ביחד? מתי על ציר זמן זה הולך לקרות?
לפי הנושאים שיש לך בכל חודש שאת מקדמת, לפי התכנית הרבעונית שלך שנגזרת מהתכנית השנתית,
ומזה ממש לפנות אליהם ולייצר את שיתוף הפעולה הזה.

לפנות אליהם כמו שלמדנו בחומרים במועדון, בדיוק איך לפנות ומה לעשות ומה לא לעשות ומה להימנע,
וככה את מסדרת לעצמך בעצם שהשיתופי פעולה, פשוט כבר מופיעים לך בתכנית העבודה השנתית, את יודעת כבר עם מי.

עכשיו תמיד תשאירי מקום להפתעות טובות ולדברים חדשים שירקמו עור וגידים, פרויקטים חדשים שיכנסו לך,
אבל כן שיהיה לך איזשהו מושג לפחות ברמת החודש, עם מי את הולכת לשתף פעולה.

וזהו. זה סיסטם וזה חלק מהעסק שלך ונכנס לשם.

את יכולה לייצר לך תבנית קבועה שבה את פונה ואיך לפנות אליהם ואיך לדבר איתם,
ואיך להעלות את הסיכויים שזה יקרה

ובעיקר התמדה התמדה התמדה ועוד קצת לתבל עם התמדה.

 

אז בואי תספרי לי בתגובות מה לקחת מהסרטון? מה את הולכת ליישם בעסק שלך?

אני ממש סקרנית לשמוע. ואם יש לך עוד שאלות, בשמחה אני כאן!

ותעשי חיים,  יאללה ביי

שלך,
טל