איך תדעי מה הצעד הבא בעסק שלך?

הקמת עסק, יש לך לקוחות, מכירות ובסופו של דבר – את עמוסה בטירוף.
ברור לך שמשהו חייב להשתנות, אם את רוצה לקחת את העסק לרמה הבאה,
אבל איך תעשי את זה?

איך תדעי מה נכון עבורך, עבור הלקוחות שלך,
עבור העסק שלך? מה הצעד הבא בעסק?

האם להמשיך באותה הדרך
שהביאה אותך “מאפס” למקום שבו את נמצאת עכשיו?
נשמע הגיוני…? או שאולי בשלב הזה, יש צורך בחשיבה שונה,
אסטרטגיה חדשה ודפוסי פעולה שונים?

איך תדעי מה הצעד הבא עבור העסק שלך?

טוב נו, האמת היא שאין תשובה חד משמעית, כמו בחיים, גם בעסק
הדברים לעולם לא שחור לבן..

אז איך כן? הנה כמה נקודות למחשבה
אשר יכולות לעזור לך לקחת את העסק לרמה הבאה:

פחות לקוחות שישלמו יותר –

אולי הגיע הזמן להסתכל על מאגר הנתונים
והלקוחות ולהשוות את ההכנסות לכמות האנרגיה שאת משקיעה בהם?

זוכרת את עיקרון פארטו?
העיקרון אומר ששמונים אחוז מההכנסות מגיעות מ- 20 מהלקוחות.
אם עדיין לא עשית זאת, לפעמים כדאי לבדוק האם זה המצב.
אולי תגלי שכדאי לך להשקיע את האנרגיה בלקוחות הנכונים
ואפילו תתחילי למכור יותר – למרות שבפועל תקבלי פחות לקוחות.
תמיד ניתן לאפיין בצורה טובה יותר את הלקוחות מהם מגיעות עיקר –
ההכנסות ולהפיק מכך תובנות ולפעול בהתאם גם מבחינה שיווקית.

למכור ליותר לקוחות

זו השיטה הכי מובנת מאליה, לכאורה, כדי להרוויח יותר.

אבל אם את עמוסה, את בטח שואלת את עצמך, מ’זתומרת למכור ליותר לקוחות? מתי בדיוק…? אז התשובה היא שכמובן המטרה היא להוריד ממך עומס. ואז לעבור לפתרונות כמו פתיחת קבוצות, לעבור לחנות אונליין, או לפתח קורס דיגיטלי או לפנות לקהל גם בחו”ל.

בקיצור, הפואנטה היא, שאם את עושה את זה נכון, את ממש לא חייבת לעבוד קשה יותר. רק חכם יותר.

איך לדעת מה הצעד הבא בעסק?

השלב הבא בעסק – תהליכי אוטומציה

אנחנו חיות בעולם שבו יש לנו הרבה יותר אפשרויות להתפתח בעסק. יותר מאי-פעם. הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת לנו ליישם הרבה מאוד תהליכים
ובעיקר, לשלב אוטומציה בעסק (היפ היפי הוריי!).

תהליכי אוטומציה עושים בשבילך, מה שפעם היית צריכה לעשות בהרבה דם יזע, דמעות ושעות עבודה. ועכשיו, תוכלי להפנות את אותם המשאבים לכיוונים אחרים.
משימור לקוחות, גבייה, תזמון פוסטים ומיילים ועד ל- I ROBOT ;)
ועל הדרך תהליכי אוטומציה בעסק, במידה
והם בנויים כמו שצריך, ממצבים אותך גם כסופר מקצועית בעיני הלקוחות שלך.

והדובדבן שבקצפת- תהליכי אוטומציה יכולים לייצר עבורך מכירות
גם בזמן שאת נמצאת בחופשה משפחתית.

השלב הבא בעסק – אאוטסורסינג!

אחד הציטוטים האהובים עלי בנושא הוא שאם אין לך כסף לגייס עובד עכשיו, אז בוודאות גם בעוד שנה מהיום לא יהיה לך את הכסף הזה…

תאצילי סמכויות ותקני שירותים של כל הפיצ’פקעס הקטנים בעסק, או של משימות שאת לא מספיק טובה בהן, וכמובן משימות שאת ממש לא אוהבת. משירותי ניקיון, גרפיקה, מזכירות, הנהלת חשבונות ועד לניהול קהילה. כל משימה שמעכבת אותך, חבל שתעשי אותה כי את יכולה לנצל את הזמן למשהו שיקדם את העסק הרבה יותר.

זו תורה שלמה להחליט מה ואיך עושים בעסק, אבל מקווה שנתתי לך חומר למחשבה..

נ”ב
אם עדיין לא הצטרפת, אני מזמינה אותך להירשם עכשיו לערוץ היוטיוב שלי
ולקבל כלים נוספים בעזרתם תוכלי לקחת את העסק לרמה הבאה.

רוצה לדעת איך תוכלי לתכנן את היום למקסימום רווחיות בעסק שלך? לחצי כאן

תעשי, חיים ?

שלך,

טל שפיר