באיזה אורך לצלם סרטונים?

מעדיפה לקרוא על פני לצפות בסרטון? את יכולה לקרוא, התמלול כאן :)

האורך קובע? של הסרטון, של הסרטון, אלה מה חשבת?
אם גם את רוצה להתחיל לשווק בסרטונים ולהתחיל לייצר תוכן מגניב
ללקוחות שלך ואת מוצאת את עצמך מגרדת קצת בראש ובצד השני ושוקלת
כמה זמן נכון לעשות את הסרטון שאת רוצה להפיק אז התשובה כמובן
היא שאין תשובה חד משמעית. איזה באסה.

זה תלוי קודם כל באיזה פלטפורמה את נמצאת

תראי, זה תלוי קודם כל באיזה פלטפורמה את נמצאת. אם למשל
את נמצאת בפייסבוק ואת רוצה לעשות סרטון בפייסבוק אז קחי בחשבון
שאנשים נכנסים לשם, בדרך כלל הם רוצים לעשות הפסקה קטנה,
כבר אין להם אנרגיה למה שהם עושים, הם רוצים לצרוך תוכן שהוא מגניב,
שהוא קצר, שהוא לעניין, שהוא מצחיק שהוא לא עכשיו משהו עמוק וארוך
אז פחות או יותר, עד דקה, דקה וחצי. טיפ חשוב כאן – זה לעשות כתוביות
לסרטונים כי הרבה פעמים אנשים מניקים או בשירותים (לא נעים להגיד)
והם צופים בסרטונים שלך כשהטלפון על מיוט. אז, כתוביות קטנות,
יגרום להם להמשיך ולצפות בתוכן שאת מייצרת. אז לסיכום, את החלק של פייסבוק
אנחנו רוצות קצר, קולע, לעניין, מצחיק או מרגש ועם כתוביות.  

זה תלוי בצורך של הקהל שלנו

אם את עושה סרטון שזה כבר פלטפורמה כמו יוטיוב
אז באמת שהשמיים הם
הגבול. למה? כי לפעמים מי שמחפש אותך,
בא לו משהו קצר, ממוקד,
הוא רק רוצה לקבל את האינפורמציה שלו,
זהו להתקדם.

לפעמים כשמשהו מעניין אותו הוא ירצה סרטון כבר קצת יותר ארוך
והוא ירצה קצת יותר להעמיק ולהבין יותר ואז, כן רצוי והוא יחפש
את הסרטונים שהם יותר ארוכים כי זה מה שמעניין אותו, כי הוא חוקר
את הנושא הזה כרגע. אז בעצם, זה תלוי בצורך של הקהל שלנו.

תלוי מה המטרה שלך

תחשבי על עצמך, לפעמים בא לך משהו שתוך עשר שניות את מבינה
מה קורה ולפעמים משהו בינוני ולפעמים את כן רוצה עכשיו לראות
איזה משהו של 20, 30 ואפילו 40 דקות. תלוי מה המטרה שלך.
אם משהו הוא איכותי והוא נותן לך את הערך שלו אז את לא תגידי,
אוי לא, תפסיק לתת לי ערך אחרי שעה ושלושים ושלוש שניות.
את תרצי לצפות בזה. אותו הדבר כאן.

אז, מה אנחנו נעשה? אנחנו כמובן נכין ביוטיוב גם וגם וגם.
גם סרטונים קצרים וגם סרטונים בינוניים וגם סרטונים ארוכים
ואז אנחנו בעצם נרצה את הקהל שלנו בכל מיני שלבים בחיים שלו,
בכל מיני מצבים שבו הוא צריך אותנו.

זה הטכני אבל, יש לי הרגשה שיש פה איזשהו פחד שמתחבא לו.
פחד שלא ירצו, שזה לא טוב, שזה לא בסדר, אולי אפילו פרפקציוניזם
שאני לא יודעת, זה חייב להיות בול בקיצור. זה חייב להיות מושלם
על הפעם הראשונה, שאנשים ירצו והאמת היא שהדרך הכי טובה
לדעת איזה סוג של סרטון טוב לעשות היא פשוט לעשות
ולראות למה מי שצופה בך מגיב. למה הוא נשאר ועושה לך לייקים
ומשתף ומגיב ומעורב בתוכן ואם את רואה שאין לו חשיפה כי כנראה,
הוא לא מספיק עונה על הצורך.

אז הדרך הכי טובה לעשות את זה, זה לא לחשוב מראש איזה סוג
תוכן ואיזה זה וכמה אורך אלא להגיד – אני עושה. אני עושה  את הכי טוב
שאני יכולה עכשיו, ברגע זה לקהל שלי, אני מוציאה את זה החוצה
ואני אראה מה עובד לו ומה לא עובד לו. היה פה הרבה “לו, לא, לו…”
אבל זה לא לו, ולא לא… הבנת אותי :)

ואם את רוצה ללמוד עוד על העסק שלך ואת רוצה לעוף על השנה הזו,
לעוף על עצמך, לעשות מהלימונדה שהיתה בחיים שלנו עכשיו, לימון.
לעשות מהלימונדה שהיתה השנה בחיים שלנו עם כל הקורונה מוחיטו,
אז את מוזמנת להצטרף אלינו למועדון עצמאיות עושות, חיים :)
מועדון אינטרנטי לבעלות עסקים ותיקות עם הרבה אקשן ותכל’ס ואנרגיה
והשראה והמון פעולה כדי לעזור לעבור את התקופה הזו בעסק בשלום.

תעשי, חיים :)
שלך,
טל