אינטליגנציה רגשית בעבודה- כל מה שלא לימדו אתכם באוניברסיטה

איך זה שיש אדם שהוא סופר אינטליגנט, בעל 7,000 תארים והסמכות ועדיין הוא מצליח פחות מאדם בעל השכלה נמוכה ממנו? איך זה שיש עובדת שלמרות שמבחינה פורמלית היא אינה עומדת בדרישות התפקיד, הופכת להיות אחת העובדות המצטיינות בארגון? התשובה לכך טמונה באינטליגנציה הרגשית שלהם. לא תאמינו איזו השפעה יש לאינטליגנציה הרגשית שלכם על ההצלחה שלכם בעולם העבודה!

אינטליגנציה רגשית בעבודה טל שפיר

מהי אינטליגנציה רגשית?

על פניו זה נשמע צירוף מוזר, נכון? מה הקשר בין הרגש לבין האינטליגנציה הטבעית שלנו? לכאורה אלו שתי מילים שלא מתחברות.

האינטליגנציה הרגשית היא היכולת להבין מה אנחנו בעצם מרגישים, על כל קשת הרגשות והמורכבויות, ולווסת ולנהל את הרגשות הללו. במקביל, זוהי היכולת גם להעריך ולהבין את רגשות הזולת ולהגיב בצורה בונה. כלומר, אינטליגנציה רגשית היא היכולת להבין את עצמנו ואת הסביבה האנושית שלנו והאקלים שבו אנחנו פועלים.

אינטליגנציה רגשית בעבודה טל שפיר 

למה זה חשוב? אם נדמה לרגע את הרגשות שלנו לנזילה של טיפות ספורות באמבטיה. בסך הכל טפטוף קטן ועוד טפטוף, מה זה כבר משנה, נכון? אבל אותן טיפות (רגשות שלא השכלנו להבין מהם בדיוק ומה המשמעות שלהם עבורנו) מתווספות  ועולות עד שמפלס המים כבר עולה על גדותיו ויש הצפה. כלומר, הרגשות גועשים ומשתלטים, מכתיבים את מעשינו ויוצרים מצב משבר, שאילו היינו מטפלים ומודעים אליו קודם לכן, סביר להניח שאפשר היה למנוע אותו לחלוטין. זאת ועוד, ההתפרצות הרגשית בצורתה זו, גוזלת מאיתנו את היכולת לנהל את צעדינו בצורה מושכלת ובונה ומחבלים לנו.

 

אינטליגנציה רגשית בעולם  העבודה

אין ספק שהאינטליגנציה היא אחד הכלים החשובים ביותר בעולם העבודה ובהצלחה בקריירה ושום תעודת הצטיינות אוניברסיטאית אינה ולא תוכל להוות לה תחליף.

למה?

עסקים עושים עם אנשים לא עם עסקים אחרים. ההתנהלות העסקית מלאה באינטראקציות אישיות בין עמיתים לעבודה, בין מנהלים לעובדים ובין עובדים ללקוחות. הקשרים האלה הם קריטיים לאיכות העבודה, לעבודת הצוות, לתפוקה, ליכולת לנווט את הספינה הארגונית בבטחה בין האתגרים שבאים מולה. היכולת להבין את רגשותיי ורגשות האחר, לכבד אותם ועדיין לפעול בצורה מושכלת ולא אמוציונלית בלבד, בהתאם לדרישות הסיטואציה הספציפית היא חשובה ביותר.

את זה- לצערי- לא מלמדים בשום אוניברסיטה.

מזל שיש את הסדנה שלי לאינטליגנציה רגשית בעבודה ובניהול :-)

אינטליגנציה רגשית בעבודה טל שפירכי אינטליגנציה רגשית היא דבר הניתן לאימון ופיתוח בעזרת הסדנה הנכונה:

אינטליגנציה רגשית בעבודה טל שפירשיפור  המודעות העצמית האישית כאמצעי להבנת הרגשות והמניעים שלנו

אינטליגנציה רגשית בעבודה טל שפירללמוד איך להבין את רגשות האחר ולהתנהל מולו בצורה טובה יותר

אינטליגנציה רגשית בעבודה טל שפירהקניית מיומנויות תקשורת, אמפתיה ואסרטיביות להביע את רגשותינו ולהבין את רגשות האחר בצורה בונה

 

לקבלת פרטים נוספים

טל שפיר