ואם את מעדיפה לקרוא במקום לצפות בסרטון, תמללתי אותו עבורך כאן :)

אז היום אנחנו הולכות לדבר על איך את, גם את…
גם אם את ביישנית, גם אם אף פעם לא עשית את זה, גם אם אין לך מושג איך,
את כן את בדיוק כמו שאת יכולה לעשות לייב מהמם,
איכותי שמבסס את האוטוריטה שלך, שמבסס את הסמכות שלך,
נותן ים של ערך לקהילה שלך, מחזק את העסק שלך.

אז גם אם אף פעם לא עשית לייב,
אני הולכת לתת לך את כל הטיפים
ותאמיני לי הוראות פתיחה באש נכתבו בדם
וגם את תוכלי לעשות את זה, זה מה זה קל באמת וגם קצת ממכר.

אז קודם כל הדבר הכי חשוב לנו בלייב בפייסבוק בעצם
זה המעורבות של מי ששומע אותנו כי אחרת הם יצפו סתם בסרטון נכון?

מה עשינו בזה ופה כל הקטע זה שאפשר לנהל שיחה.
המעורבות מתחילה עוד לפני הלייב בכלל.
זה מתחיל כמובן בזה שאת בוחרת נושא שהוא מעניין,
שהוא מרתק את הקהל שלך, שבאמת מעסיק אותו. איך תבחרי נושא כזה?
קודם כל תשימי לב לשאלות ששואלים אותך הרבה פעמים, שאלות שחוזרות על עצמן.

שימי לב לנושאים שחוזרים, אם את בקליניקה שלך,
מלקוחות שלך, שאלות שכל הזמן אנשים שואלים עליהם ולא ברור להם,
משהו שם לא סגור להם איך לעשות את זה, זה נושא שמושך אנשים.
את יכולה לשאול את הקהילה שלך, אני רוצה לעלות ללייב, הדרכה,
מה הכי מעניין אתכן עכשיו? לא תמיד אנחנו צריכות להמציא את הגלגל,
מספיק פשוט לשאול ואז אנשים באמת יתנו לך נושאים שבאמת מעסיקים אותם באותו רגע.
אז כבר עצם זה שתבחרי נושא שהוא מושך, שהוא אטרקטיבי,
שהוא באמת בוער בהם, שאת לא המצאת איזה משהו כבר יביא אנשים אלייך ויעניין אותם להשתתף.

את רוצה לבחור כותרת ושהכותרת תהיה מעולה, מושכת, משהו שאנשים לא יוכלו לסרב לו
ויבואו מיד מיד אלייך אז שימי לב גם לזה מאד מאד ואת תרצי להביא תנועה ללייב שלך עוד לפני,
את יכולה לפרסם אותו בניוזלטר כשאת כותבת, את יכולה להעלות סטורי עם הנושא של הלייב שלך,
את יכולה להעלות סרטונים ביוטיוב שמזמינים את הקהילה שלך ללייב,
את יכולה להעלות פוסטים שמזמינים את הלייב.

זאת אומרת לחמם לחמם את הקהל שיבוא ויתרגש איתך
ויגיע לשם ושידע אז בכל מקום שבו יש לך נוכחות ברשת,תפרסמי את הלייב שלך,
תביאי משם תנועה ותקבעי איתם יום ותאריך. ובאופן כללי אם את יכולה לעשות את הדבר הזה,
אני מושה שאני לא מצליחה לעשות אותו עם הלו”ז המשוגע שלי,
אבל אם את מצליחה לעשות את זה אז עדיף שיהיה יום קבוע שבו את עולה ללייב
ואז הקהילה כבר יודעת למה לצפות, היא יודעת שבימי חמישי את עולה ללייב,
הם כבר מחכים לזה ועוד יותר טוב שזה יהיה בשעה קבועה ואז באמת אנשים יודעים ומתכווננים לזה.

להגיש לך שזה ישים תמיד, לא יודעת לא בטוחה אבל לפחות כן להתחייב ברמה הזו
של יש כן איזושהי פעימה קבועה בעסק שלך נגיד פעם בשבוע או פעם בשבועיים
או פעם בשלושה שבועות שזה את עולה ללייב.
לגבי כל העניינים הטכניים אני לא הולכת להלאות את שתינו בזה,

אני בטוחה שיש מספיק מקומות ברשת שאת יכולה למצוא,
את כל ההסברים הטכניים ואיך לצלם טוב ואיך לשתף מסך וזום,
פחות אנחנו פחות הקטע שלנו כרגע ואני כן אגיד אבל שלפני שאת עולה,
את רוצה להעלות עם אנרגיה טובה, גבוהה, את רוצה לבוא בטוב.
בלי שיחות של דרמה לפני, בלי להיות במקום שאת מוסחת. את רוצה להיות במיטבך באותו רגע ולכן כשאת עולה,
את יכולה לקפוץ כמה פעמים במקום, את יכולה לשמוע מוסיקה טובה ואולי קצת לרקוד אליה,
את יכולה משהו שמחבר אותך לאנרגיה שבה את נמצאת,
לאנרגיה הטובה והגבוהה הזו שבה את נמצאת ולשם להתחבר כי בלייב עצמו ואנחנו מגיעות עכשיו ללייב עצמו,
את  רוצה להיות במיטבך.

את רוצה להיות הכי אוטנטית, הכי את, הכי מי שאת, הכי את נו! בקיצור.
וכדי להתחבר למקום הזה צריך קצת להרים לפני, צריך קצת טיפה….
ככל שדרך אגב מרצה יותר מנוסה אז את פחות צריכה את השלב הזה
את ישר מתחברת ויודעת להעלות את זה ולהדליק את זה וגם דרך אגב
ככל שאת מרצה יותר מנוסה, אז מי שאת בחיים ומי שאת במצלמה או מי שאת בלייב,
זה כבר אותו דבר, אין את הפער הזה בין הדברים האלה,
אבל עדיין לפעמים אם בעיקר זה בפעמים הראשונות ואת עדיין לא בטוחה אז לעשות משהו להעלות את האנרגיה שלך.

בלייב עצמו, הדבר האחרון שאנחנו רוצות שיקרה זה זה
ואני מודה שגם אני נפלתי בזה “שומעים אותי?” כן? “אם אתן שומעות תנו לייק אוקיי”
“אהה אני רואה שחפצי איתנו, רגע חפצי בואי נחכה רגע עד שיצטרפו עוד,
אני לא יודעת למה לא מצטרפות? רגע”. זה לא מה שאנחנו רוצות לעשות למה?
רוב מי שיצפה בנו יצפה בנו בשידור החוזר ולכן מה שאנחנו רוצת לעשות,
זה לתפוס למגנט אלינו מיד איך שאנחנו מתחילות את הלייב,
מיד לתפוס את תשומת הלב של הקהל שלנו, מיד להסביר לו מי אנחנו,
מה הולך לקרות פה, עם מה הוא הולך לצאת אוקיי?
זאת אומרת מיד אנחנו נרצה להתחיל משהו במשהו כזה. אני כל כל שמחה שהצטרפתם ללייב היום.

היום אנחנו הולכות לדבר על איך לעשות לייב. אתם תדעו בדיוק איך להעלות את האנרגיה שלכן לפני,
איך להביא עוד קהל לפני הלייב, מה לעשות בזמן הלייב
כדי לייצר כמה שיותר מעורבות מהקהל שלכם ואיך לסיים את הלייב בצורה חזקה אוקיי,
כזה אנחנו נרצה לעשות. זאת אומרת אנחנו נרצה מיד להכניס את הקהל שלנו
ושהוא יבין ששווה לו לצפות, שווה לו להשאר איתנו. אז אחרי שעשינו את זה,
אחרי שאנחנו ככה תפסנו אותם מההתחלה אז מה שאנחנו נרצה לעשות בלייב עצמו, זה לזכור שאנחנו המארחות,

באנגלית זה נורא קל Host a live  to אז אנחנו המארחות, אז אנחנו נברך את מי שנכנסת
ואנחנו נגיב לשאלות של מי שמדבר איתנו כי זה כל הקטע של לייב,
שעונים לנו ואנחנו יכולות לענות למי שעונים ואנחנו ממש מארחות אותם,
אצלנו כאילו אז מבחינת השאלות כן חשוב לי להדגיש משהו משהו שאת את מרצה את כנראה יודעת את זה,
מצד אחד אנחנו רוצות את השאלות ואנחנו רוצות את המעורבות,
מצד שני אנחנו לא רוצות שמכל כזה שמישהו העלה אסוציאציה יקטע את חוט המחשבה שלנו,
יקטע את חוש המחשבה של מי שמאזין לנו ובעצם זה יהפוך להיות משהו שהוא לא מנוהל על ידנו,
אנחנו לא מארחות שלו, אלא אנחנו מתארחות במחשבות של אנשים אחרים.

במילים אחרות בעברית מה שאני מנסה להגיד, זה כשאת תדברי
ואם הנושא הוא חם ומעניין והכותרת מושכת ואת באת באנרגיה
ואת את עצמך אז אנשים יתחילו לשאול שאלות ואנחנו לא נרצה כל שניה כשמישהו שואל,
להיות מוסחות ממה שאנחנו רוצות להגיד ומהתהליך שאנחנו רוצות להוביל את מי שמאזין לנו
ולקפוץ כל שניה לשאלות אלא אנחנו נרצה לסיים את הקטע הזה את החלק הזה
שחשוב לנו להעביר ואז כן להתייחס לשאלות. אנחנו כן נרצה לתת מקום,
בודאי רצה להקשיב למי שיש לו מה להגיד, למחשבות שלהם, להערות שלהם,
זה מה שמעניין אותנו גם נכון?
לשמוע מה הם חושבים על מה שאמרנו ויחד עם זאת כן תני לעצמך
את הזמן רגע לסיים את חוט המחשבה, לסיים את המהלך שרצית לעשות ואז לפתוח את זה.

כי אנחנו לא רוצות לייב על ספידים ועל קשב וריכוז, אנחנו רוצות לייב שאנחנו הסמכות בו ואנחנו המובילות אותו.
אנחנו כן נרצה להסביר מיד בהתחלה מי אנחנו, מה האוטוריטה שלנו בתחום,
למה אנחנו ה-בחורה להקשיב לה באותו רגע, מה יש לך להוסיף על מה שכבר אנשים יודעים אוקיי,
למה דווקא את, למה להקשיב דווקא לך. זה יכול להיות ניסיון שלך,
זה יכול להיות מספר לקוחות שליווית, זה יכול להיות מספר פעמים שעשית משהו מסוים,
זה יכול להיות מספר שנים שאת במקצוע שלך.

לבסס את הסמכות שלך שיהיה ברור למה מקשיבים דווקא לך
ואת זה אנחנו נעשה בהתחלה וכמובן להגיד מה המטרה,
עם מה אנשים הולכים לצאת בסיום ההדרכה, למה שווה להם להישאר
ואפילו להגיד את זה כמה פעמים במהלך ההדרכה, כמה פעמים לחזור על זה כי זה מה שבעצם,
איזשהו תיאום ציפיות שמאד מאד חשוב ומבסס את הסמכות המקצועית שלך,
אם לאנשים ברור עם מה הם הולכים לצאת ואת מסכמת בסוף
ואומרת עם זה רצינו לצאת והראתי לכם את זה פה וכאן וכאן,
אז אנשים מבינים מי את, מה את נותנת להם ולמה שווה להקשיב דווקא לך.

כדאי מאד מאד מאד לדבר עם אנרגיה,
גם אם אנחנו בחיים גם טיפוס די אנרגטי במצבים מסוימים,
כדאי לך להגביר את זה בשקל תשעים כי אחרת בוידאו יוצא משהו מאד…
“ש.ל.ו.ם ש.מ.י כזה מ.א.ד ר.ג.ו.ע וזה לא מה שאנחנו רוצות.
אנחנו גם לא רוצות אהההה כזה אטרף כן?
אנחנו רוצות משהו באמצע אבל גם אם נראה לך שאת אנרגטית,
תעלי את זה עוד טיפה כי במצלמה צריך עוד את האקסטרה הזה כדי שהדבר הזה יהפוך…
יעבור אוקיי שהאנרגיה שלך הטובה הזו תעבור.

אנחנו כן נרצה אמרנו מעורבות במהלך הלייב שלנו.
איך אנחנו יוצרות מעורבות? אנחנו שואלות שאלות,
אנחנו יכולות אפילו להגיד ברמה של “מסכימות איתי?”
או אני הולכת להגיד בלייבים שלי “הסכם?” ואז לבקש או שיתנו לייק או לבקש שיכתבו.
לבקש מהם משהו שיגיבו או בלייק או בתגובה ואז גם פייסבוק אמרנו שוב
שאנחנו לא נכנסות לנושא הטכני אבל בגדול פייסבוק רואה שמגיבים לך
ועונים לך ורואים אותך אז הוא יתחיל לקדם את זה אוקיי,
הוא יתחיל לחשוף את זה ליותר אנשים אז כל הזמן לייצר את המעורבות הזאת,
להרגיש שהם איתך, להרגיש איזה שיחה כי שוב זה היתרון
שזה לא רק סרטון שהצובים יותר פאסיביים אלא זו שיחה ולכן אנחנו נרצה כל הזמן לעשות את זה
ואפילו כשאת קצת מתחילה את הלייב,
את יכולה להגיד אם עד עכשיו את הפקת מזה איזה שהם דברים חדשים,
למדת משהו, הבנת משהו חדש, התחדד לך משהו, הבנת איך לעשות
ואת מוצאת את זה כמשהו שהפקת ממנו תועלת,
מזמינה אותך לתייג גם חברה שלך שאת יודעת שמתמודדת
באותו מסע כמו שלך ותרצה ותהנה מהטיפים האל.
אגב במאמר מוסגר כמובן שזה זמן מעולה לעצור כאן בינינו
ולהגיד אם אנחנו נפגשות ביוטיוב תסתכלי רגע האם את כבר רשומה לערוץ שלי,
האם אולי תרצי לסמן לייק ולהגיב תגובה ולהגיד מה לקחת מההדרכה הזו
וככה נוכל להפיץ את המסר לכמה שיותר בעלות עסקים שיוכלו לעשות חיים בעסק שלהן.

אז בסוף של הלייב, אנחנו נרצה שתהיה לנו קריאה לפעולה.
מה זה קריאה לפעולה? זה אומר שאנחנו מזמינות את מי שהאזין לנו,
את מי שצפה בנו, את מי שהתחבר אלינו ושאל שאלות ואהב את הנושא וככה היה איתנו,
אנחנו מזמינות אותו להמשיך ולהנות ממה שאנחנו יכולות לעשות.
אז את יכולה להזמין פה לסדנא שלך, את יכולה להזמין פה לשיחה אחת על אחת איתך,
את יכולה להזמין לכל דבר שאת נותנת בו שרות שלך
ובעצם משם להיות מאד מאד ברורה במה שאת מזמינה לעשות.

אני למשל יכולה להזמין אותך ולספר לך שהסרטון הזה נעשה כחלק ממועדון עצמאיות עושות,
חיים בעסק שהוא מועדון דיגיטלי של בעלות עסקים ייחודי בארץ, אין כאלה.
בכל חודש אנחנו מתמקדות בנושא אחר שהוא באמת מקפיץ את העסק לעשרת אלפים רמות הבאות
ובאמת מאפשר לעשות יותר כסף בפחות זמן, בפחות אנרגיה, פחות סטרס,
יותר ממוקד וכיפי והחודש אנחנו עוסקות בשיווק באמצעות סרטונים.
דיברנו על וובינרים, דיברנו על כל מיני אמצעים שבהם אפשר להקפיץ את העסק
לרמה הבאה באמצעות סרטונים והפעם אנחנו מתמקדות כמו שאת רואה באיך לעשות לייב מעולה בפייסבוק.

אז לסיום הלייב לך, מה שתרצי לעשות, זה לספר מתי הלייב הבא.
מתי הפעם הבאה שבה את הולכת לעלות. זה כבר יוצר את הציפייה,
זה כבר יוצר את ה…ככה מחכים לזה, מתחברים אלייך, אהבו את מה שיש לך להגיד,
רוצים לשמוע עוד ממך, אז הם יודעים לאן זה הולך והכי הכי חשוב לעשות את זה בעקביות.
שוב כמו שאמרתי לך, את לא חייבת שבכל יום רביעי באחת ודקה את עולה ללייב שלך,
אבל כן שזה יהיה משהו שהוא קבוע בעסק שלך, שאת יכולה לעשות אותו,
זה מייצר קהילה מדהימה ומעורבת ובסך הכל כל מה שאת צריכה לעשות זה לפתוח את המצלמה ולהיות את. זה הכל.

אז תודה רבה שהיית איתי, תעשי חיים. נתראה בסרטון הבא.

יאללה ביי.