הוא כאן!!! מה עושים בעסק כשיש ילדים בחופש הגדול?

כאמא בעלת עסק עצמאי בחופש הגדול, את עומדת בפני אתגר כפול ומכופל- האמהות וה"הורות" לעסק וכל שילוב אפשרי ביניהם. זמן העבודה שלנו מצטמצם משמעותית, אנחנו רוצות להספיק כמה שיותר בעסק ולעמוד ביעדים שלנו. הרי העסק שלנו לא יוצא לחופש. מצד שני, רוצות גם זמן משמעותי עם הילדים, לשמור על איזושהי שיגרה ו.. בואי, מישהו גם צריך לשלם על כל החגיגה הזו!

 

החופש הגדול כבר ממש ממש כאן וזה מורגש בעסק

. חלק מהילדים עוד בקייטנה, אצל סבתא או בייביסיטר אבל רובנו כבר מרגישות את השינוי באוויר. אז איך מתנהלים עם ילדים בחופש הגדול וגם מצליחים לעבוד ולנהל את העסק? מה עושים כשאמא צריכה לעבוד והילד רוצה ללכת לקניון? והאם בכלל אפשר להפריד בין בית לעבודה כשכל השגרה משתנה?

כדי לנסות לענות על השאלה איך משלבים בין העסק והילדים בחופש, יש לי את התענוג לארח כאן בבלוג את יערה גונן-הלפרין מנחת הורים ומשפחות מוסמכת שמייעצת, מלווה ומדריכה הורים באופן קבוצתי ואישי.

יערה היא בוגרת המסלול להנחיית קבוצות הורים בסמינר הקיבוצים והמסלול לייעוץ משפחתי במכון מעגלים.

נשואה לאייל, ואמא לשלוש בנות ובעצמה בעלת עסק עצמאי.

 

יערה, הצילו, מה עושים?

קודם כל מתחילים בתכנון, זה נכון לכל הורה אבל עוד יותר לעצמאיות. בין אם את עובדת מהבית או יוצאת לפגישות או למשרד, רצוי לתכנן את השבוע והימים מראש. בדקי מראש מתי יש לך סידור לילדים, מתי את חייבת לעבוד וצריכה למצוא פתרון ומתי את יכולה לקחת שעות חופש כדי להיות עם הילדים.

 

או קי. אז חשוב (כמו תמיד לשמור על גבולות) אבל מה אם אין ברירה…? מה דעתך לגבי לג'נגל? לעבוד כשהילדים לידנו?

בחופש חשוב יותר להגדיר שעות עבודה ברורות, גם לעצמנו וגם לילדים. חשוב לזכור שכשהילדים בחופש כל האווירה בבית משתנה ויכול להיות שאם בזמן הלימודים יכולת לעבוד בזמן שהם עושים ש"ב לידך, הזמן הזה כבר לא קיים בחופש.

כתלות בגיל הילדים, יכול להיות שאת יכולה להשאיר אותם חלק מהזמן לבד או לעבוד מהבית כשהם נמצאים. במקרה כזה חשוב להגדיר קודם כל לעצמך מתי את מתכוונת לעבוד ומתי לא. לאחר שדאגת לסידור עבור הילדים בחלק מהזמן, בוודאי נשארו זמנים שהילדים בבית בזמן שאת זקוקה לזמן עבודה.

איך אפשר לייצר שיתוף פעולה והבנה של הילדים שזה זמן שאנחנו צריכות לעבוד בו?

הסבירי לילדים מראש שאת צריכה לעבוד, הגדירי מרווחי עבודה לזמנים לא ארוכים מדי, ואל תצפי שהילדים יעסיקו את עצמם ברצף שעות ארוכות. רצוי לקבוע שעה-שעתיים של עבודה כל פעם, ובזמן הזה לאפשר לילדים לבחור האם הם רואים טלויזיה, משחקים או עובדים ביצירה. בכל מקרה, חשוב להגדיר מראש מה מותר ומה לא, כאשר אמא לא בבית, וגם – מה הילדים עושים כשאמא עובדת מהבית. רצוי להסביר לילדים שגם אם אמא בבית, היא עסוקה כרגע, ובאופן כללי פחות פנויה אליהם ולכן הם אמורים להסתדר כמה שיותר לבד. כמובן, כתלות בגילאי הילדים, אפשר לתת אחריות לילדים הגדולים יותר להעסיק את הקטנים או להיות אחראיים עליהם לכמה זמן.

 

או קי, זאת אומרת שלהגדיר מראש מהן שעות העבודה שלנו ולהתאים את הפעילויות של הילדים בהתאם?

כן. כשאני מגדירה לעצמי מראש מתי אני עובדת ומתי לא, כאשר ברור לי ששעות העבודה עם הילדים צריכות להיות מותאמות ליכולת שלהם להעסיק את עצמם (או לזמן הסרט שהם רואים בטלויזיה), יש סיכוי שאני אהיה פחות מתוסכלת.

 

ומה יהיה עם רגשות האשם..?

הכי חשוב – אם החלטת לעבוד בזמן שהילדים רואים טלויזיה, שחררי את רגשות האשם והתסכול מכך שאת לא מעסיקה אותם או לא מבלה איתם. ולהיפך, אם החלטת לקחת כמה ימי חופש, הגדירי אותם מראש, שחררי את הציפיה להספיק עוד משהו בעסק היום ותהני מהזמן עם הילדים והמשפחה.ככל שתהיי ברורה לעצמך ולילדים – כך תוכלי להיות יעילה יותר בזמן העבודה להנות יותר בזמן המשפחה.

תודה יערה! 

https://www.facebook.com/Yaara.G.Halperin/

 

אז מסתבר שכמו תמיד בעסק שלנו, תכנון הוא המפתח, תיאום ציפיות עם הסביבה והאצלת סמכויות מדי פעם.

ואם תרצו להמשיך ולפתח את העסק שלכן, לקבל  טיפים, השראה ותכל'ס לעסק שלך, מוזמנות להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלי. ואם תרצי ממש להקפיץ את העסק שלך לרמה הבאה, להתחיל להרוויח יותר בצורה יעילה, אשמח ללוות אותך לשם צעד אחר צעד! 054-2224666

תעשי, חיים :)

שלך,

טל שפיר