איך להעלות מחירים ללקוחות קיימים?

אז יש נסיבות שונות שבהן את מעוניינת (או צריכה)

 להעלות מחירים עבור המוצרים או השירותים שאת מציעה.

אבל כמובן שאת חוששת שהעלאת המחירים תיצור התנגדויות אצל הלקוחות שלך-

מה פתאום שהם יסכימו לשלם יותר על אותו הדבר?

ואולי את לא מספיק טובה?….

ואת מרגישה שלנ”ל (לא נעים לי) בא לבקר אותך.

אבל העלאת מחירים מוצדקת ונכונה, שתואמת לרמת המחירים הכללית בשוק,

 לא בהכרח תביא לאיבוד לקוחות- אם מבצעים אותה נכון.

כמו כל דבר אחר בעסק, זה מתחיל בך.

במחשבות וברגשות שלך.

חשוב שתזכרי שאת לא רוצה להיתפס כזולה מדי.

זה ממש לא לטובתך.

אין מה לעשות, זול לעולם יתפס כפחות איכותי, כמישהי מתחילה ואת לא רוצה להיות שם.

העלאת מחיר מאפשר לך לתת יותר ערך ללקוח שלך.

את יכולה ללמוד קורסים חדשים,

או להשקיע בשיפור השירות או המוצר שאת מגישה בסוף ללקוח.

איך להעלות מחירים בלי לאבד לקוחות קיימים?

החשש העיקרי שלך הוא לאבד את הלקוחות.

זה ברור.

ואת יודעת מה? יכול להיות שתאבדי לקוחות, זה נכון.

זה יהיה בגלל שכשאת מעלה מחיר,

את למעשה פונה לקהל יעד אחר.

וזה באמת שינוי שצריך להיערך לו מבעוד מועד בעסק.

מחירים הם עניין של מיתוג

ההבדל בין תמחור והמחרה

תמחור=

כמה עולה לעסק  לייצר את המוצר או לתת את השירות. אנחנו מסתובבות כאן בשכונת האקסלים, המומחים הפיננסיים, רואי החשבון.

המחרה=

קביעת המחיר ללקוח של המוצר או השירות שלנו. כאן הגענו לשכונה שלי ? שכונת שיווק העסק הקטן.

מחירים הם עניין של מיתוג העסק.

תחשבי על כוס קפה בקופיקס לעומת כוס קפה בארקפה.

צרכנים מוכנים לשלם יותר (ואפילו הרבה יותר) עבור מוצר או שירות זהה, רק בגלל ענייני מיתוג .

 הלקוחות שלך  מייחסים רגשות או תכונות מסוימות למוצר רק בגלל המיתוג ולכן מוכנים לשלם עליו יותר.

למה? כי מיתוג מייצר בנו רגשות, כלקוחות.

אנחנו רוצות להיות לקוחות של חברה מסויימת בגלל מה שזה מעיד עלינו.

עוד הוכחה חזקה לכך, תוכלי לראות בשוק הטלפונים הניידים.

 לקוחות רבים משלמים סכומים גבוהים בהרבה עובר המותג אייפון,

בשעה שטלפונים סינים ברבע המחיר יכולים לבצע את אותן הפעולות בדיוק.

זה מיתוג!

(ואגב,

בין אם את מעלה מחיר או לא, מיתוג העסק שלך הוא תמיד דבר ששווה לך להשקיע בו).

לא מעלות מחיר- מעדכנות!

כדי שהעלאת המחיר תעבור בצורה חלקה מול הלקוחות, חשוב שתסבירי ותנמקי את העלאת המחירים ולא תפתיעי אותם.

ברור שעדכון מחירים לא נעשה מתוך תאבת בצע.

יכולות להיות לכך סיבות שונות:

  • האם כשהיית בתחילת דרכך הצגת מחירים נמוכים לצורך כניסה לשוק ? עכשיו יש לך בסיס לקוחות יציב ואת רוצה להתקרב למחירים המקובלים בענף.
  • אולי יש לך יותר עבודה ממה שאת מסוגלת לעשות בפרק זמן נתון, ואת יכולה להרשות לעצמך לסנן עבודות לפי סינון כספי.
  • עלויות השירות או הייצור שלך השתנו כתוצאה מעלייה בהוצאות

אז… המחירים לא “עולים”, הם מתעדכנים.

פשוט, נכון?וכך גם תציגי את זה ללקוח.

זה לא את, זה היומן

את יכולה להצמיד את עליית המחירים לתאריכים מקובלים בשוק

כשעסקים רבים עושים בדיוק את אותו הדבר-

למשל בספטמבר, ובינואר בתחילת השנה החדשה.

“אחרי החגים”

פסח…

את יכולה לשלוח מייל עדכון.

ההודעה מראש מסייעת לך לנטרל את ההתנגדות.

הלקוחות יודעים על העלאת המחיר, אבל בפועל עדיין משלמים את אותו המחיר הישן.

לקוחות מיוחדים- מחירים מיוחדים

תראי, ביננו? אני לא משתגעת על זה, אבל שתדעי שגם זו אופציה שקיימת..

אם את מפחדת לאבד את הלקוחות הנאמנים, שמניבים לך הכנסה קבועה,

תמיד תוכלי להציע להם להמשיך לעבוד באותם המחירים.

(למשל תוכלי למכור להם כרטיסיות במחיר הישן ללא הגבלה.

ככה נוצר מצב של WIN WIN:

את ממנפת את המכירות ונהנית מתזרים מזומנים

והם נהנים מהמחיר הנמוך יותר במשך רבעון, נניח.

 זה יכול להשתלם לך כלכלית כשהלקוחות החדשים בעצם מסבסדים את עלויות הייצור ללקוחות הוותיקים.

שימי לב, שמצב כזה לאורך זמן עלול לגרום לך לתעדף את הלקוחות החדשים.

הרי את מחייבת אותם במחיר גבוה יותר.

לכן לא מומלץ לנקוט באסטרטגיה הזו למשך יותר מחודש או רבעון.

אז יאללה,

כמו תמיד, עכשיו תורך!

קחי נשימה עמוקה ותאמיני שאת בדרך לתת ללקוחות שלך ערך מוסף..

תעשי, חיים?

שלך,

טל