איך לבנות מותג על ומה את יכולה ללמוד מ- MAMBI

גם אם יומנים זה לא הקאפ אוף טי שלך, מתערבת איתך שלבנות מותג על דווקא כן.
אז איך יוצרים אימפריה ממוצר די בנאלי? איך לבלוט בשטח בשוק סרדיני וצפוף,
איך להכניס השראה ושמחה לחיים של מיליונים (וגם לגרום להם לשלם לך
בוחטות בשמחה תוך כדי)?

מותג האפי פלאנר HAPPY PLANNER של חברת MAMBI

הפעם על שולחן הניתוחים המותג האפי פלאנר HAPPY PLANNER
של חברת MAMBI. החברה, אגב, הוקמה על ידי אמא ובת במוסך הביתי אי-שם
בארה”ב, שהוסב למשרד. היום יש להן מפעל עצום שמעסיק עשרות עובדים.
אז נכון שלא בהכרח תרצי לבנות מותג בסדר גודל כזה, אבל תמיד יש לנו-
העסקיות הקטנות והממזרות- מה ללמוד וליישם מהעסקים הענקיסטים 🙂

“אם זה לא נראה מיליון דולר, זה לא ימכר במליון דולר”

1. 👌 “אם זה לא נראה מיליון דולר, זה לא ימכר במליון דולר”-
היומנים שלהם חתיכים אש. הם פשוט מדהימים ביופיים, מה שגורם להם לבלוט
מיידית. מהכריכה ועד לפרטים הכי קטנים, יש הקפדה מרשימה ביותר על הפרטים.
כל דף הוא ממש יצירת אומנות. העיצובים מתאימים לכל מיני סוגים של טעמים,
אבל עדיין שומרים על אותה השפה. מיד מזהים שמדובר במוצר שלהן. בנוסף,
יש להן מראה אופייני וייחודי- ליומן יש טבעות, שבמרכזן יש צורה של לב,
שעליהן מסדרים את הדפים. איך את יכולה להשקיע אפילו עוד יותר בנראות
של העסק שלך- במוצרים, באתר, בעמ’ הפייסבוק, באריזות. איך את יכולה ליצור
שפה ויזואלית מגוונת, אבל שעדיין יזהו שאת-זו את?

תועלות – בידול 1

2. 👌 תועלות (בידול 1)
הן לקחו נושא נדוש והפכו אותו למרגש. במקום סתם יומן,
יש לנו “יומן האושר” (בתרגום חופשי). כבר בשם, הבידול שלהן ניכר.
לא משנה באיזה עסק את, תמיד יש דרך לבלוט, לדבר אחרת,
לתאר את מה שאת עושה אחרת ובצורה מחשקת (=עושה חשק) ולא מפהקת.
איך את יכולה לוודא שהאנרגיה שתביאי איתך תהיה שונה?

מה הן באמת מוכרות – בידול 2

3. 👌 מה הן באמת מוכרות (בידול 2)-
החברה הבינה שהיא לא בעסקי היומנים, לא בעסקי מוצרי הנייר.
ואפילו לא בעסקי תכנון הזמן. העסק האמיתי שלהן הוא ההבטחה –
לחיים מאושרים. כשהן מוכרות יומן, הן מוכרות עתיד אופטימי,
זכרונות מתוקים. הן מוכרות לנו גירסה טובה יותר של עצמנו.
מה את מוכרת (באמת) בעסק שלך?

מבינות עם מי יש להן עסק

4. 👌 מבינות עם מי יש להן עסק-
טכנית הן הבינו שהקהל הוא רוב נשי, מעמד סוציו- אקונומי בינוני-גבוה
שאוהבות אסתטיקה. בלה בלה בלה… אבל! הן הבינו משהו הרבה יותר עמוק
על הפסיכולוגיה שלהן, על האופי. אלה נשים סופר שאפתניות. יש לנשים האלה
מיליון כדורים באוויר (+מע”מ). הן אוהבות חיים מלאי כל טוב, אבל כתוצאה מכך,
יש להן מיליון משימות וזה עלול לגרום להרגשה של כאוס, עומס, רגשות אשם
על מה שלא הספיקו ותחושת חוסר סיפוק. האפי פאלנר הבינו שבסתר ליבן,
חשובים להן סדר ושליטה. אז ביומנים שלהן יש מקום להכל- לתכנון חודשי,
לשבועי, למשימות והוא מטובל במשפטי העצמה. אבל יותר מהכל,
אולי הלקוחות שלהן צריכות רגע גנוב של שקט לעצמן בין כל המחויבויות.
והתכנון ביומן, מאפשר בדיוק את זה. המוצר מותאם בדיוק לצרכים
של הלקוח/ה- הסמויים והגלויים. מהם הצרכים הסמויים של הלקוחות שלך?
איך את יכולה להתאים את המוצר או השירות שלך אפילו עוד יותר לצרכים האלה?

הן יודעות לגמרי מה הן לא

5. 👌 הן יודעות לגמרי מה הן לא-
זה לא מותג לגברים, אין להן קו גברי. זה לא מותג לכל כיס.
זה לא מותג שפונה לילדים. אם מישהו מקהלים האלה ירכוש את המוצר,
סביר להניח שתהיה עוגמת נפש לכולם. אז, אנחנו לא מנסות להתאים לכולם
ולפנות לכולם. האם יש לך מערכת מסודרת של הפניות תמורת עמלה
לבעלות מקצוע סופר מקצעוניות, שאליהן את מפנה לקוחות שלא מדוייקים לך?

איכות

6. 👌 איכות
המוצרים שלהן פשוט איכותיים (פיזית) ועמידים.
הם עולים הרבה, אבל הם גם נותנים הרבה תמורת המחיר הזה.
רוצה להרוויח יותר? תני יותר ערך. עד כדי כך פשוט.

הן מוכרות הרבה מוצרים לאותו קהל יעד

7.👌 הן מוכרות הרבה מוצרים לאותו קהל יעד-
זה בסה”כ יומן. אבל, הן יצרו המון סוגים של יומנים- בגדלים שונים
מקטן ועד ענק, שיטות חלוקה שונות, יומן שנתי, יומן של 18 חודשים וכו’..
זו טעות די גדולה, אם אין לך מספיק מוצרים ושירותים בעסק לאותו קהל יעד.
הרבה פעמים חושבים שההתרחבות צריכה להיות לקהל יעד אחר.
אבל זה יקר ולוקח זמן. עדיף לייצר הרבה יותר מוצרים לקהל
שכבר מכיר אותך וסומך עליך. מה עוד את יכולה להציע לקהל היעד שלך?
איזה עוד שירות הם צריכים ממך, שאת יכולה לתת להם מענה?

מוצרים משלימים

8. 👌מוצרים משלימים-
האפי פלאנר התפתחו והתחילו לייצר מוצרים דומים, אבל שונים.
למשל, מחברת מתכונים, מחברת משרדית, יומנים בלי תאריכים כדי לשמר זכרונות.
הן עשו חבילות תוספת לקהל יעד ספציפי כמו מורות, או מעקב אחרי תקציב,
או מעקב שיווק ברשתות החברתיות. הן מוכרות חוצצים, מדבקות, סימניות וכו’ וכו’.
אילו מוצרים משלימים את יכולה להציע ללקוחות שלך?
מה עוד הם מחפשים שמשלים את השימוש במוצר או בשירות שלך?

יאללה, מאחלת לך מכל הלב שתעופי על העסק ועל החיים שלך ב-2020 !!
תעשי, חיים 😊
שלך,
טל

נ.ב
בתמונות בפייסבוק – אוסף ההאפי פלאנרים הפרטי שלי 😍
טל שפיר – עושים, חיים 🙂