10 הדיברות לעצמאית.

1.

תהיי אובססיבית לתחום שלך. תדעי עליו הכל. תכירי את כל מה שיש לדעת עליו. כל השיטות, הדרכים, המאמרים, הספרים, הגישות, הסרטונים, התיאוריות, התכל'ס, הקולגות, מה עובד, מה פחות. תכירי את הלקוחות שלך כמו שאת מכירה את עצמך. כמו שאת מכירה את הילדים שלך. מה הם צריכים ממך, מה הם רוצים, על מה הם חולמים בלילה, איך הם מדברים, איפה הם מסתובבים. תהיי פרופסורית מטורפת שיודעת הכל על התחום שבחרת להקדיש לו את חייך.איך תמצאי את הזמן לזה, את בטח שואלת את עצמך. אז זה אומר לוותר על טלוויזיה, אינטרנט, פייסבוק, הרבה שעות של דברים ליד שיוקדשו מעכשיו לדבר עצמו.

 

2.

תפתחי משמעת שאין לאף אחת אחרת בתחומך. בשורה התחתונה, את תמדדי ביכולת שלך לעשות דברים גם כשאת לא רוצה. כשתתרגלי לעשות את זה- תפרצי. עסק לא בנוי על השראה, גחמות או רק על "בא לי". עסק בנוי על התמדה. זה לא משנה אם עשו לך לייק או לא לפוסט. את תימדדי ביכולת שלך להתמיד גם בפוסט ה- 700 ולא רק בפוסט ה-30.

 

3.

אל תחשבי לרגע שאם את עצמאית את הולכת לעשות הכל בעצמך. מהר מאוד את וכנראה גם העסק, תגיעו לקריסה. את תצטרכי ותרצי אנשים סביבך כל הזמן. מלעשות בייביסיטר ולעזור בעבודות הבית ועד ללהיות סוכנים, מפיצים, נטוורקינג, ספקים, עובדים שלך קבועים או פרילנסרים וכמובן חברות ומשפחה. את אולי עצמאית,אבל את אף פעם לא לבד. מעטים העסקים שיגיעו רחוק כשרק אדם אחד עובד בהם. בסופו של דבר כדי לשגשג צריך ללמוד לשחרר.

טל שפיר

 

4.

תחליטי מהר. תזוזי מהר. החיים קצרים והמלאכה מרובה. אל תתלבטי את הזמן שלך.
תבחרי בתנועה על פני שלמות. בהתקדמות על פני מושלמות. זה לא משנה אם הפלאייר בפונט 14 או 12 או בוורד פוקסיה או בוורוד תות.

 

5.

כדי להרוויח כסף צריך להוציא כסף. בסופו של דבר, הדרך שלך להראות את האמונה שלך בהצלחה שלך, תעבור דרך הארנק. תצטרכי לפתוח אותו ולהשקיע כדי שהעסק שלך יגדל.

 

6.

את תצטרכי לשמור על גבולות כמו שלא שמרת בחייך. גבולות של זמן (וזה כולל לצאת לחופש) גבולות מול לקוחות, ספקים. והכי חשוב- גבולות מול עצמך. אם לא אכלת ושתית, אם לא דאגת לעצמך לחופש, אם לא היטבת עם עצמך, לא תוכלי להיות בעלת עסק מיטיבה עם אחרים.

 

טל שפיר

 

 

 

 

 

 

 

7.

תתרכזי בעיקר. שרוב הזמן שלך יוקדש לדברים ריווחייים עבורך. למה שיאפשר לך להגיע ולעזור לכמה שיותר אנשים.

 

8.

תגיבי למי שפונה אליך. תגיבי למי שהגיב לפוסטים שלך, לניוזלטר שלך, למי ששלח לך הודעות או התקשר אליך. גם אם את עמוסה וזה לוקח לפעמים מעט זמן לחזור למישהו (גם לי לפעמים זה לוקח כמה ימים), אל תוותרי על זה. כל כך לא מובן מאליו שמישהו טרח לעצור את חייו וליצור איתך קשר. אז.. תגיבי.

 

9.

אנחנו חיות בעולם שבו המנטוריות והמנטורים הכי גדולים הם במרחק פייסבוק אווי. קחי הדרכה בתשלום כל הזמן. דאגי להיבט הניהולי של העסק ותוודעי שהכל מתקתק שם כמו שצריך. אבל תזכרי, בעסק של אישה אחת, המצב הרגשי והמנטאלי שלך, המוטיבציה, הנחישות והשאיפות שלך, כל אלה יתבטאו בסופו של דבר ברווחים שתכניסי. אי אפשר לנתק בין שני הדברים האלה בעסק של אישה אחת. כשתהיי מלאת השראה ומוטיבציה ואמונה שלמה ביכולת שלך להצליח, ההצלחה כנראה בדרך לדפוק לך על הדלת. אז קבלי הדרכה צמודה כל הזמן ותתמלאי בהשראה. תעשי, חיים

 

10.

הדבר החשוב ביותר שבלעדיו אין לך עסק, זה האכפתיות והאמפתיה כלפי הלקוחות שלך. נכון, פתחנו עסק כדי לממש את עצמנו. הקמנו עסק כדי להגשים את החלומות הכי גדולים שלנו. אבל זה לא המרכז. ממש לא. אין הצדקה לעסק בלי לקוחות משלמים. הכל סובב סביב הלקוח. הוא הדבר הכי חשוב. אם לא תאהבי אותם באמת, אם לא תרצי לשנות את חייהם באמת, לשפר אותם, לפתור לו את הכאב שלו, אם לא תדעי כל מה שיש לדעת עליהם, על מה הם חולמים בלילה, מה הם רוצים, מה הם לא רוצים, מה הם מחכים שיקרה להם, ממה הם בורחים, איפה הם גרים, כמה הם מרוויחים, לא תמכרי אפילו בחינם את המוצר או השירות שלך. ההגשמה העצמית היא פועל יוצא של זה.

 

חג שמח, ותעשי, חיים
שלך,
טל שפיר